h1

Solidariteit

18 januari 2010

Herinnert u zich mijn oproep voor koekjesrecepten nog? Ik kreeg daar heel wat reacties op. Fijn! En we zijn intussen ook beginnen te bakken. Woensdag is uitgeroepen tot koekjesbakdag. En ook in het weekend halen we bloem, suiker, boter en eieren al eens boven. En we zoeken nog altijd een eindwinnaar van dit kleine wedstrijdje. Maar daarover gaat dit blogberichtje niet.

Kort na mijn oproep begon zich een idee te ontwikkelen in mijn brein. ‘Music for life’ lag nog niet zo lang achter ons. En in het kader van die actie doen mensen vanalles om geld in te zamelen. Ik dacht dat het leuk kon zijn om alle ingezonden koekjesrecepten op mooie steekkaarten in een leuk en fleurig lettertype af te drukken en die kaarten te verzamelen in een zelfgemaakt stoffen kaftje/mapje met een origineel label op. Misschien zelfs met foto’s van de ingrediënten of van de verschillende stappen bij het maken en van het eindresultaat. Ik was van plan om aan creatieve en/of bakkende  bloggers en blogsters te vragen om mee te doen. (Linken naar hen allemaal zou een onbegonnen werk zijn. Als u wat thuis bent in blogland, kent u hen wel.) We zouden die koekjesreceptenmapjes dan kunnen verkopen en de opbrengst aan ‘Music for life 2010’ schenken. Blogland voor ‘Music for life’.

Maar nu zie ik de beelden en hoor ik de verslagen van de vreselijke gevolgen van de aardbeving in Haïti. En nu vraag ik me af of we dit idee niet sneller kunnen uitvoeren… Geld storten doen we allemaal, hoop ik. Maar misschien kunnen we met een gezamenlijke actie van bloggers nog meer mensen overtuigen om iets te doen? Wat denkt u? Doet u mee? Alleen kan ik dit niet. Maar met u allemaal samen moet dit toch lukken? Mail me (lichtindeduisternis@telenet.be), laat een reactie achter, maak reclame voor dit idee op uw eigen blog, help mee om de nood ginder wat te lenigen. Beschouw dit maar als een stokje.

2 reacties

  1. Ik doe mee en mijn zus moet ook maar meedoen !


  2. […] eigenlijk ook niets in ruil te krijgen als ik iets voor het goeie doel wil geven. Dus bergen we dit idee maar […]



Geef een reactie

