h1

Koekjes!

20 januari 2010

Ik heb heel… euh… laat ik het eufemistisch zeggen… dynamische kinderen. Oh ja, ze kunnen rustig naast elkaar in de zetel zitten en een boekje lezen, zeker als we pas naar de bibliotheek zijn geweest. En ze kunnen ook  heel stil en geconcentreerd naar de televisie kijken, maar dat beperken we bewust. Maar daarbuiten zijn ze vooral… dynamisch dus. Ze willen actie. En als er niets te beleven valt in hun ogen (lees: als ze zich vervelen), moet ik een programma bedenken. Helaas strookt dat niet altijd met mijn plannen en mijn algemene behoefte aan rust.
Om niet altijd in gezeur en gekibbel te verzanden over wat ze zouden kunnen doen, heb ik hen beloofd om voortaan op woensdag na het middageten koekjes met hen te bakken. En van de eerste aflevering heb ik enkele foto’s getrokken en een collage gemaakt. Met Picasa, zoals me eerder werd aangeraden. Helaas heb ik nog niet ontdekt hoe je de foto’s in de gewenste volgorde kan zetten.

Chocolade-amandelkoekjes

Het recept voor deze overheerlijke koekjes vind je hier.

Omdat de zoon die op de foto in het koekje bijt, geen chocolade lust (ja, ik weet het, zeer bizar. Hij lijkt op zijn moeder. Ik lust wel chocola in koekjes en ander gebak en ijs, maar niet zo graag puur of in pralines ofzo), werden er nog andere koekjes gemaakt, amandelzandkoekjes. Ik kreeg het recept van deze blogster, als bijdrage voor de koekjeswedstrijd. U kunt het nu ook hier bij mij vinden.

Amandelzandkoekjes

6 reacties

  1. Oké, vanaf nu stuur ik mijn dochter dus elke woensdag na school naar jou. Die zaagt hier ook om de zoveel weken om koekjes te bakken, maar daar heb ik dan net geen zin in of geen eieren in huis (ahum)
    Deal?
    In ruil mag je nog wel eens een kind of 2 komen droppen wanneer je opvang nodig hebt 😀


  2. Hhhmmmmmmm ze zien er heerlijk uit!
    Proficiat aan al je mini keukenpieten!
    oooit wil ik ze ook wel eens proeven?

    Groetjes


  3. Amai, dat is de moeite! Die met chocolade wil ik ook wel eens proberen. Leuk gedaan, met die foto’s!


  4. ivm de collage: de foto’s zelf in de juiste volgorde zetten gaat volgens mij nog niet. Je kan ze wel van plaats veranderen (knop onder de collage), maar die veranderingen blijven beperkt.
    Wat ik soms doe: de grootte van de foto of vorm aanpassen (vierkant, recht op staand,…) en soms komen de foto’s dan in een betere volgorde te staan.

    Bij de eerste soort collage (waar je ook die polaroids kan maken) kan je de foto’s wel manueel verslepen.

    Enne… elke woensdag? amai, courage!!


  5. […] (wat deed ik vroeger eigenlijk ?) Dus de bananencake met glazuur van Indie house komt er bij, de amandelkoekjes van licht in de duisternis, een advocaat-ananasbavarois, maar ik zou nog iets extra willen bakken, dus goede en lekkere […]


  6. Van ’t weekend eens deze koekjes geprobeerd. Maar ik had geen gezouten boter in huis (en wegens zondagnamiddag zijnde ook geen winkel in de buurt om er te gaan halen), dus dan maar bakboter gebruikt. Maar hmmm, geen zo’n goed idee denk ik, de botersmaak zat er nogal in toen ze klaar waren, en toch neit zo superlekker. Volgende keer met de juiste boter proberen…



Geef een reactie

