h1

Licht in de duisternis

23 januari 2010

Vorige week hebben we meegedaan met een quiz. Met I. en F.. Meer mag ik daar niet over vertellen (“Ge gaat daar toch niets van op uw blog zetten?”). Wat ik wel met u wil delen is dat I. dacht dat mensen die mijn blog al een tijdje volgen al heel wat hebben kunnen afleiden over mijn identiteit. Mijn schoonzus beweerde enkele maanden geleden net het tegenovergestelde. Ze zei dat ik echt heel anoniem blijf.
Wat vindt u ervan? Ben ik voor u nog steeds een heel anonieme blogger? Of niet? Weet u bijvoorbeeld intussen waar ik woon? In welke stad of in welk dorp? Of in welke provincie? Doe eens een gokje! En laten we er meteen een quizje van maken. Wat doe ik voor de kost? Ik ben benieuwd!

21 reacties

  1. Ik zal de spits afbijten.
    Ik denk dat je in de buurt van Leuven woont, is dat daar nog Vlaams Brabant of begint Limburg daar ook al ergens?
    En voor de kost, volgens mij werk je thuis (ik meen dat hier ergens gelezen te hebben), en doe je iets met letters in ieder geval op de computer, vertaalwerk misschien?


  2. Ik heb al eens aan Klein-Brabant gedacht, dat is provincie Antwerpen. Maar Vlaams-Brabant zou ook goed kunnen. Ik vind dat je nog heel anoniem bent, ja.
    Je job is vermoedelijk iets administratiefs.


  3. ik heb er eerlijk gezegd geen enkel idee van
    voor mij dus behoorlijk anoniem, maar daarom zeker niet minder interessant 🙂


  4. Wees gerust. Ge zit nog safe als het op anonimiteit aankomt.

    Ik weet je echte naam, dat je 2 jobs hebt en 4 kinders. Ik denk dat je bij Leuven woont.
    Maar de namen van je kinders, welke job je doet enal… geen idee.


  5. Ik weet enkel dat je 2 jobs hebt, veel thuis werkt, 4 kinderen hebt en een ‘speciaal’ kindje (dochtertje?) hebt dat wat extra aandacht nodig heeft en dat is het zowat. Ik dénk dat je ergens in Antwerpen woont, maar ik weet niet waarom ik dat denk.

    En wat voor job je doet: geen enkel idee!

    Nog redelijk anoniem dus 🙂


  6. Ik vind dat je héél anoniem bent, ik zou begot niet weten waar je woont. Ik weet enkel dat je (soms) thuis werkt en 4 kinderen hebt.
    Weinig dus 😉 Ge doet dat goed … de anonimiteit bewaren.


  7. Volgens mij ben je idd nog altijd heel anoniem. Allicht dat alleen mensen die je irl kennen, je eruit zouden halen.

    Wat ik weet: je werkt thuis (vermoed zelfstandig), combineert twee jobs (dacht ik ooit eens gelezen te hebben), je hebt vier kinderen (twee meisjes en twee jongens, dacht ik, die vrij snel op elkaar zijn gekomen en waarvan er eentje -dochtertje- een handleiding vraagt).

    En voor de rest zou ik niet weten waar ik je moet zoeken. Ik dacht dat je een ex-collega van Lien was (zo ben ik ooit op je blog terechtgekomen, meen ik mij te herinneren) en dat zij jou bewondert.


  8. Te snel op enter gedrukt!

    Zin vergeten af te maken: … en ik dacht dat zij jou bewonderde om hoe je alles geregeld krijgt.

    En ik weet ook hoe je heet (mooie naam trouwens).


  9. Volgens mij heb je niet goed geluisterd vorige week. Het was mijn broer die vond dat je soms niet anoniem genoeg bleef, ikzelf vond dat je geen grote geheimen prijsgaf. ’t Was toch wel leuk !


  10. Volkomen anoniem voor mij! Ik heb heel lang gedacht dat je in Gent woonde, maar dat bleek niet zo te zijn. “Dichterbij dan je denkt”, heb je toen gezegd, maar ja, dat kan vanalles zijn hè. Wie weet woon je wel tegenover mij, onze buurvrouw heeft ook 4 kinderen, 2 meisjes en 2 jongens :).
    Dat je veel thuis werkt en het met momenten heel druk hebt. Maar dat is het zo’n beetje.


  11. Ik heb, buiten de algemeenheden hierboven, geen idee.


  12. Ik weet dat je ongelooflijk lieve toffe mama bent voor je kids!
    Een lieve vrouw voor je man bent!
    Een toffe madam met veel levenswijsheid!

    En een lieve vriendin voor iedereen rondom jouw!

    We genieten allemaal enorm van je verhalen!

    Een dikke merci en een dikke proficiat daarvoorr!

    Doe zo verder…..;-)

    Ann


  13. Ik lees je blog al van het begin, ben hier ook terecht gekomen via de blog van Lien.
    Wie je bent of waar je woont of waar je werkt wil ik zelfs helemaal niet weten, ik lees je blog graag en dat is voldoende voor mij …
    Maar ik denk dat zelfs wie je kent je niet zou herkennen (als je kan zwijgen over je blog, want meestal is net dàt het probleem, zie maar: je zus weet er al van)


  14. Ik weet enkel dat je vier kindjes hebt en thuis werkt. Maar waar en wat? Ben nu wel benieuwd naar die mooie voornaam 😉
    Oh ja, en dat je elke woensdag koekjes bakt, of toch gaat proberen.


  15. Ik zeg niets. Dat zou niet eerlijk zijn, want ik ken je en weet wel iets meer. Maar ik kan het meeste wat je hier vertelt dus vrij goed kaderen. 🙂


  16. hey, ik ben ook via Liens blog hier terechtgekomen (ze verwees naar je toen je gestart was met je blog) en lees nu en dan eens mee in jouw leuke, mijmerende en soms filosofische hersenspinsels… maar ik sluit me inderdaad aan bij het feit dat je een vrij anonieme blog hebt : je hebt 4 kinderen, een partner en je werkt van thuis uit. Hmm..woonplaats..geen idee maar zeker niet westvlaanderen…


  17. Ik weet zo ongeveer wat de andere lezers weten. Je bent dus nog altijd redelijk anoniem.


  18. Haha, waarschijnlijk zit jij nu hartelijk in je vuistje te lachen met al die speculaties! Veel kan ik niet toevoegen, op privacy-vlak ben je een donkere vlek in de duisternis ;). Dat heeft z’n charmes. Ik dacht ook al aan vertaalwerk of correcties of zoiets, alleszins iets op de computer van thuis uit. En hoe je heet? Aline, Beatrijs, Cecile, Dorothee, … ? Waar je woont? Antwerpen, Brussel, Liedekerke, … Geen idee!!


  19. Je hoeft je echt geen zorgen te maken om je anonimiteit. Ik weet ondertussen wel iets meer van je, maar ik realiseer me dat ik eigenlijk je naam helemaal niet ken. Was er mij tot nu helemaal niet van bewust. En dat terwijl ik toch het gevoel heb dat ik je een beetje ‘ken’.


  20. beroep?
    je blog lezende zie ik het volgende terugkeren of trek mijn aandacht:

    leuke en herkenbare hersenspinsels;
    lichtheid en ook uitlokkend;
    Streng op vlakken waar je bezorgd om bent;
    kinderen; kinderen en nog eens kinderen;
    druk, druk, druk;
    en nu met de woensdagmiddag gebit-aanslagen op al die kinders:

    dan vermoed ik dat één van je jobs
    tandenfee, is
    anoniem; ik denk het wel


  21. […] ze slaagt erin haar anonimiteit wonderwel te […]



Geef een reactie

