h1

Gelukkig zijn

26 januari 2010

Tijdens de kerstperiode is de verzamel-cd van Raymond Van Het Groenewoud hier in huis gekomen. Ik luister naar ‘Gelukkig zijn’ en ‘Twee meisjes’, twee nummers na elkaar die me altijd naar de keel grijpen.

Gelukkig zijn… Hét streefdoel van iedere mens, denk ik. Mensen willen zich goed voelen. Het is een thema dat om meer dan één reden heel belangrijk is in mijn leven en me telkens opnieuw raakt. Het maakt dat ik huil voor de televisie, ontroerd ben als ik een kinderhandje in mijn hand voel glijden, glimlach als ik zie hoe mijn zoon manlief om de hals vliegt, sentimenteel word als één van de kinderen ’s avonds laat met een slaperig gezicht en in de ogen wrijvend uit bed komt en zich tussen ons in in de zetel nestelt, melancholisch word en aan mijn eigen meisjes denk bij ‘Twee meisjes’… Het zorgt er ook voor dat ik altijd maar blijf doorgaan, dat het nooit genoeg lijkt te zijn, dat ik alles opzuig als een spons, mijn leven volstop en altijd maar meer wil. Het heeft me beïnvloed bij heel veel belangrijke keuzes in mijn leven. Het is de kern van mijn leven.

5 reacties

  1. Zo schoon zeg. Je doet me haast wenen.
    En ik geef je volledig gelijk, gelukkig zijn is ook de kern van mijn leven.


  2. Heel mooi verwoord. En herkenbaar.


  3. Heel mooi gezegd!


  4. Heel mooi geschreven. Ik krijg er kippenvel van.


  5. Gisterenavond naar de laatste afl. van Leuven Hulp gekeken (had het opgenomen en nog geen tijd gehad). Gehuild om Christos die waarschijnlijk een rotjeugd achter de rug heeft en nu helemaal beschadigd moet zien te overleven in onze maatschappij. En beseft hoe goed wij en onze kinderen het toch wel hebben. En hoe belangrijk het is dat we onze kinderen graag zien en gelukkig laten voelen. Hoeveel mensen moeten dit niet missen…
    Krijg weer een krop als ik eraan denk.



Geef een reactie

