h1

Koekjes!

3 februari 2010

Vandaag hebben we chocoladekoekjes van deze creatieve blogster gebakken. Nee, niet dé chocoladekoekjes. Die hebben we al vaak gebakken en zijn gewoonweg héérlijk. Dit was een heel ander recept. Achteraf bezien hadden we de koekjes beter wat kleiner gemaakt om onmiddellijk in het stukje chocolade binnenin te kunnen bijten. Mmm… 

Chocoladekoekjes

Het recept vindt u hier tussen de commentaren of hier.

Met de overgebleven eiwitten maakten de meisjes theelichtjes. Ze strijken daarvoor eiwit op een glazen potje en kleven er in stukjes gescheurd vloeipapier op. (Ik bedoel van dat wit, doorschijnend papier dat o.a. rond schoenen in een schoenendoos zit.) In dat potje zetten ze dan een brandend theelichtje. Heel sfeervol.

4 reacties

  1. Ha, misschien moet ik de volgende keer deze koekjes maar eens proberen. Op de foto zie ik dat je bakboter gebruikt, en dat heb ik altijd in huis 🙂


  2. Die eiwit-theelichtjestruc kende ik nog niet (doen we vast ook eens), maar ik weet wel hoe dat papier heet: zijdepapier.


  3. Ik vind dat dus ongelofelijk hè, dat jij écht alle recepten uittest.
    Enne… hoeveel kilo zijn jullie ondertussen al bijgekomen 😉


  4. Niet te versmaden…;)



Geef een reactie

