h1

Foto’s op canvas – vervolg

17 februari 2010

Enkele dagen geleden vroeg ik uw advies over het laten afdrukken van foto’s op canvas. Geen goed plan voor een weegschaal zoals ik. Want er werden natuurlijk verschillende merken naar voren geschoven. We hebben uiteindelijk voor Extrafilm gekozen wegens een actie -20% tot het einde van de maand oftewel goedkoper dan de andere. Ik houd u op de hoogte van het resultaat.
We willen in de keuken een canvasfoto van elk kind ophangen. En onder die foto gaan we voor allevier een prik- en/of magneetbordje hangen. Hun eigen ‘domein’ met uitnodigingen voor feestjes, berichtjes uit de school, hun takenkaartjes, schema’s voor sportwedstrijden, enz. Dat zal veel overzichtelijker zijn dan het stuk muur dat we daar nu voor gebruiken. En structuur en overzicht, dat heeft er hier eentje heel erg nodig en dat helpt bij de andere drie ook altijd. Nu nog prikbordjes of magneetbordjes of een combinatie van de beide vinden. Als u nog eens tips wilt geven…

10 reacties

  1. In IKEA hebben ze zilverkleurige borden waarop je kunt schrijven met een stift en magneetjes plakken. Dergelijke magneetbordjes hebben ze in veel winkels, maar het feit dat ze dus ook zilverkleurige hebben en niet alleen saaie witte, is voor mij wel een pluspunt.


  2. ikzelf vind ijzeren borden (gewoon de ruwe kleur, niet bewerkt) het handigst, met leuke magneten kan je alles vlotjes ophangen

    wederhelft haalt gewoon een ijzeren plaat bij de ijzerhandelaar en knipt die zelf op maat, maar misschien kan dat ook wel bij zo een handelaar laten doen
    (zo kan je ook de grootte helemaal zelf kiezen)

    leuk om voor ieder zo een plekje te voorzien


  3. magneetverf lijkt mij ook heel interessant. Je legt eerste een grondlaag met de magneetverf, en daarboven kan je dan hun “bord” in gelijk welke kleur zetten. Bovendien hoef je dan niet te gaan boren in je muren, wat leuk meegenomen is.
    Op http://www.magneetverf.be/ vind je alvast handige tips.


  4. @ ed blogt: we hebben nu een stuk muur dat met magneetverf is geschilderd, maar we merken dat magneten daar snel af vallen, ondanks de vier-vijf lagen magneetverf. We hebben het bord daarna in bordverf geschilderd. Heel leuk, al schrijven we er om een of andere reden nauwelijks op.


  5. @ maaike: en de randen van die stukken plaat, laat je die zo of worden die afgewerkt? Hoe dik is zo’n plaat? Het lijkt me wel een leuk idee. Al heb ik geen idee waar ik hier in de buurt een ijzerhandelaar kan vinden.


  6. @ Lies: ja, ik vind die saaie witte magneetborden ook maar niets. Prikborden vind ik dan weer leuk omdat je die kan schilderen, maar dat is weer een heel werk. Ik wil deze keer voor een simpele, snelle oplossing gaan, of de kinderen hebben over een jaar nog geen eigen hoekje.


  7. Oh wat een leuk idee zeg! 🙂


  8. goh dat weet ik niet…
    zal dat eens aan mijne wederhelft vragen als hij thuis is 😉


  9. Leuk idee van die foto’s van de kids! Nog praktisch ook, misschien later een Ipad eronder hangen 😉


  10. […] dan laat ik u ook meteen een foto zien van de prikborden. […]



Geef een reactie

