h1

Op reis

19 februari 2010

10 reisbestemmingen waar ik ooit met man en kinderen naartoe wil, in willekeurige volgorde:

  • Namibië
  • Ecuador
  • Australië
  • Toscane
  • Canada
  • Rome
  • Barcelona
  • Vietnam
  • de kastelen van de Loire
  • de VS

Naar sommige bestemmingen ben ik al geweest, naar andere nog niet. Benieuwd hoe ik dit lijstje over pakweg 10 jaar zal bekijken.
En wat zijn uw droombestemmingen? Beschouw het maar als een stokje. Vangen maar, wie zich geroepen voelt of inspiratie zocht voor een berichtje.

12 reacties

  1. Je doet ons wel wegdromen op een vrijdagnamiddag, hé.
    http://vanhierennu.blogspot.com/2010/02/vrijdagnamiddag.html


  2. Zuid-Afrika
    Praag
    Australië
    Bali
    Thailand
    Hawai
    Venetië
    New York
    Kastelen van de Loire (kunnen we samen doen!)
    Granada


  3. Mijn lijstje:
    Zuid-Afrika/Botswana/Namibië (kunnen we dan misschien samen doen?)
    Pyreneeën (adventure)
    Canada
    Costa Rica
    Jordanië
    Allé, onze verlangens hangen zo wat in dezelfde richting.


  4. Australië is alvast de moeite! We hebben er in 2001 6 weken rondgetrokken. Eerst naar Sydney, daarna naar Darwin gevlogen en van daaruit met de auto naar Perth. Goed voor een dikke 6000 km!


  5. ik wil ook heel graag naar Vietnam!


  6. Mijn lijstje (niet in volgorde van prioriteit):
    – Australië (kunnen we met een hele groep gaan)
    – Hawaiï
    – Moscou
    – Peru
    – Brazilë
    – Stille Oceaan en dan die eilanden
    – Nieuw-Zeeland
    – IJsland
    – Caraïbische kust van Midden Amerika
    – China (trektocht echt in de binnenlanden)
    Leuk lijstje, je hebt me weer geïnspireerd. Ik kom net terug van een reis naar Mexico, dus die staat er niet meer op, maar is zeker ook de moeite waard!


  7. mijn lijstje zou niet stoppen bij 10 denk ik!
    maar momenteel is mijn top 5: natuurparken van amerika, australie, zuid-afrika, laos/vietnam, indonesie…


  8. Ik kom niet toe met 10! Zowat het hele Amerikaanse continent staat op het lijstje, met een lichte vorkeur voor het Zuiden. En dan Vietnam, Cambodja, India, Laos, Birma, China, Japan, Nepal, Mongolië, Australië, de Malediven, de Seychellen, Zuid-Afrika, Namibië, Madagascar,…. Zucht…
    En in Europa: Toscane, Umbrië, het Griekse vasteland, de streek van de Lot in Frankrijk, Noorwegen, Berlijn,…
    Oh, en Marokko. Tja, een mensenleven is te kort, hé.


  9. Ons lijstje (in willekeurige volgorde):

    – Noorwegen;
    – Corsica;
    – Canada;
    – Australië;
    – Oostenrijk;
    – Portugal;
    – Frankrijk;
    – Nepal;
    – IJsland;
    – Ierland;
    – Schotland.

    Sommige landen heb ik al bezocht, maar heb ik naar mijn gevoel nog veel te weinig gezien.


  10. @ Nike: ik ook niet, hoor! Vandaar mijn droom om ooit een wereldreis te maken. Ik heb me voor dit lijstje bewust tot 10 beperkt.


  11. […] ging hier een stokje stelen. Een stokje over reizen, ik laat dat niet graag liggen. Op reis gaan, ik kan daar […]


  12. […] Er was eens… op reis 27 februari 2010 Naar aanleiding van mijn eigen top 10 van reisbestemmingen verscheen hier een berichtje over op reis gaan. En sindsdien ben ik de film […]



Geef een reactie

