h1

Schoolfoto’s

25 februari 2010

Op de school van onze kinderen worden elk jaar individuele foto’s genomen. Broers en zussen worden ook nog eens samen gefotografeerd. De klasfoto wordt op een andere dag gepland.
De jongste dochter is nog altijd ziek en dus thuis. Geen foto’s van haar dit jaar.
Ook geen foto van mijn viertal samen.
Wel een foto van de broers samen, zonder de oudste zus, want die had net overgegeven. De jongste zoon toonde ’s avonds hoe hij had gelachen voor de foto. Een geforceerde tandeloze grijns. Hij heeft namelijk besloten om al zijn tanden min of meer tegelijk te wisselen.
En dan nog een foto van de broers en hun oudste zus, ná het overgeven, want ze wou per se nog mee op de foto. Benieuwd naar het resultaat, want ze zag er niet echt florissant uit toen ik haar ging ophalen. En de jongste zoon beweerde dat hij ook voor die foto zijn tandeloze grijns had laten zien.
Zoonlief vertelde ’s avonds dat hij zijn jongste zus in haar klas was gaan halen. “Ja, maar,” zei haar meester, “die is toch thuis, ziek?” Waarop zijn frank viel: “Oh ja, dat is waar.”
We hebben dus weer een goede indruk gemaakt op school…

4 reacties

  1. Leuk toch, zo’n kindervreugdverhalen


  2. @ annava: ja, al moet ik zeggen dat ik de ‘k’ en ‘k’ stilaan beu ben… En ik wil in alle rust kunnen werken, zonder zieke kinderen om me heen (oh, wat ben ik toch een goede, liefhebbende, verdraagzame, zorgzame moeder ;-)). Gelukkig is er al eentje weer naar school.
    En jij hebt blijkbaar eventjes tijd om blogs te lezen? Ik zag net een reactie van jou op Maaikes laatste berichtje in mijn mailbox verschijnen :-).


  3. Ik snap dat je dat allemaal beu bent, maar toch vind ik het altijd heerlijk om te lezen. Ik
    En idd, ik had even tijd hier en daar te reageren ja.


  4. […] « De nagel op de kop Leve internet 26 februari 2010 Ik vertelde u gisteren al wat voor geweldige indruk wij soms op school maken met onze kinderen. Onze zoon deed er vandaag […]



Geef een reactie

