h1

Dierenleed

8 maart 2010

Huisdieren en ik, het zal nooit de perfecte match worden, vrees ik.
Vanochtend was de kat buiten. Ik had de kinderen naar school gebracht en deed de poort open om mijn fiets binnen te zetten, drukte op de knop om ze weer naar beneden te laten en ging de krant uit de brievenbus halen. Toen ik al lezend weer bij de poort kwam, hoorde ik plots een piepend gemiauw. De kat. Onder de poort geklemd. Vreselijk. Ik ben naar het codeklavier gerend en binnen de twee seconden was ze bevrijd. Het beest heeft er blijkbaar niet te erg van afgezien. Ik des te meer. Nog meer door de opmerkingen om het half uur van manlief, die ziek thuis is en dus blijkbaar niets beter te doen heeft dan mij te herinneren aan het voorval. Hij vraagt zich onder andere af hoelang de kat onder de poort klem heeft gezeten omdat ik nooit iets hoor als ik lees. Goeie vraag. En hij vindt dat de kat toch wel heel voorzichtig stapt nu. En hij maakt zich de bedenking dat de kat nu waarschijnlijk nooit meer op het laatste nippertje onder de poort door zal proberen te glippen. En hij merkt op dat hij altijd goed oplet waar de kat is voor hij de poort naar beneden laat.
Huisdieren en ik, het zal nooit de perfecte match worden, maar manlief thuis en ik ook niet als hij zo voortdoet!

8 reacties

  1. Een zieke man thuis pff…ik hoop voor jou dat hij snel beter is 😉


  2. Ik zie onze katten doodgraag, maar als ze zo stom zijn om voor mijn voeten te lopen en ik ze dus per ongeluk een ferme schop geef, dan vind ik dat vooral hun eigen stomme fout. En dat geldt dus ook voor de garagepoort. Wat kan jij daar nu aan doen dat dat beest zo stom is om nog net onder de deur door te glippen. Ze mag blij zijn dat je tenminste terugkwam en niet gewoon was weggereden ofzo…


  3. Ocharme de kat, maar zulke dingen gebeuren nu eenmaal. Je moet maar zeggen tegen je man “Wie niks doet, kan ook niks misdoen”.

    Ik hoop met je mee dat hij snel beter is. 😉


  4. Ocharme de kat. Maar ik kan het mij zo voorstellen. En met je man moet ik vooral lachen. Haha, hier juist van hetzelfde. Hoe graag ik hem ook zie, als ik thuis ben en werk te doen heb en hij is ook onverwachts thuis, dan kan ik precies mijne draai niet vinden. Ik heb niet liever dan dat alles gewoon gaat zoals het hoort ;-). Dus veel beterschap gewenst.


  5. Doet me denken aan een voorval enkele jaren geleden. Het was avond en dus donker en een van de poezen wou naar buiten. Al pratend tegen een van de gezinsleden open ik het grote schuifraam, de poes naar buiten, en ik sluit het raam weer, om dan vast te stellen dat het gelijk niet goed meewil om te sluiten. Gelukkig kijk ik eens wat er aan de hand is, ipv onmiddellijk wat goeie force te gebruiken, want een van de andere katten was inmiddels naar binnen geglipt en zat dus met haar kop tussen de deur. Ik mag er nog steeds niet aan denken wat er gebeurd zou zijn indien ik toch wat kracht had gezet, en ik krijg nog steeds rillingen als ik daaraan terugdenk
    Sindsdien let ik altijd extra op.


  6. Ben na 1 dagje ziek zijn dan maar terug gaan werken. Met de kat alles OK en met mij ook. Met dank voor de wensen tot beterschap (:-)


  7. Ik zie dat het overal hetzelfde is, vrouwen kunnen moeilijk toegeven dat ze in de fout gaan, mannen hebben daar minder problemen mee. The Male Liberation Front leeft mee met de zieke echtgenoot, hopelijk is hij zaterdag OK voor de grote werken (met croissants en andere lekkere koeken en koffie)in de tuin !
    By the way, bij ons is er al wat anders tussen de poort en de grond blijven steken nl. onze monovolume! Komt niet goed dat huwelijk tussen een neergaande poort en een wagen die nog niet binnen is 🙂 Daar is een kat niets tegen om je druk over te maken !! En … deze accidentjes hebben niets met lompigheid te maken (voor ik hierop commentaar krijg – de schrijver was niet de chauffeur …).


  8. Ocharme je man….hoe gaat het met hem?
    Hopelijk is hij al wat beter….;-)



Geef een reactie

