h1

Autokeuring

19 maart 2010

Ik moest vandaag naar de autokeuring, iets wat ik écht niet graag doe. Alleen daarom al zou een mens om de vier jaar een nieuwe auto kopen. Wat we niet doen. Dus moest ik gaan.
Ik had besloten om om 6.15 uur op te staan (ik, avondmens bij uitstek en altijd ‘vies gezind’ als ik moet opstaan) om daar om 7 uur te zijn, zodat ik weer thuis zou zijn nog voor de dag normaal begint voor mij. Geen halve dag kwijt overdag. Mooi geregeld.
Gelukkig werd de auto zonder problemen goedgekeurd. Uit verveling tijdens het wachten heb ik een en ander bedacht. Zelfs zo vroeg op de morgen.

  • Worden mensen die hun auto vooraf proper wassen met argwaan bekeken door die controleurs? Zo van, die willen een goede indruk maken en zullen wel iets te verbergen hebben?
  • Of vinden ze mensen die hun auto niet wassen (ik dus), slordig, nonchalant, respectloos ten opzichte van dit kostbare goed, de auto. En controleren ze dan strenger?
  • Zouden die controleurs ruzie maken om uit te maken wie een Porsche of een of andere andere dure sportcar mag controleren? Want allicht vinden ze het geweldig om eens goed gas te geven met zo’n wagen.
  • Waarom werken ze niet uitsluitend op afspraak?  Die keurders weten toch perfect hoeveel tijd zo’n controle in beslag neemt? En als iemand niet opdaagt op zijn afspraak, mogen ze de gederfde inkomsten gewoon aanrekenen, zoals de tandartsen enzo.
  • Waarom kijken die mannen zo serieus?
  • En waarom krijg ik de neiging om me zo stil en onopvallend en gedwee mogelijk te gedragen?
  • En waarom, oh, waarom moet ik volgend jaar al terug???
5 reacties

  1. Tja, als je met je ochtendsnufferd zo’n vuile kar dient te inspecteren, dan is er maar weinig reden om niet serieus te kijken.
    Waarom je volgend jaar terug moet? Omdat je meer dan 100.000 km op de teller hebt staan. Anders werd je twee jaar gegund.


  2. Ik maak altijd een afspraak via het internet (je kan tot op het kwartier bepalen wanneer je wil gaan) en dat lukt perfect. Moet nooit langer dan 5min wachten en mag iedereen voorbijsteken!


  3. Dat mak en gedwee zijn, dat heb ik nu ook altijd… ’t is precies alsof ik dan denk: ik zal me maar stiletjes houden en niet te veel opvallen, misschien vallen de mankementjes aan de auto dan ook niet op 🙂


  4. Ik zal nooit nog naar de autokeuring gaan…!
    Ben 2 maal geweest de voorbije jaren en 2 maal een rode kaart,en daar bovenop is mijn man één keer gewoon terug gereden,zonder ook maar iets te laten doen aan de wagen,en hij kreeg groen!
    Was mijn rokje niet kort genoeg,was ik niet knap genoeg,was mijn auto te proper…ik weet het niet!
    Wat ik wel weet…mij zien ze daar NOOIT meer!


  5. Mijn auto wordt dit jaar 4 en ik ga eraan hangen. En ik liet vroeger mijn garage altijd gaan met mijn auto. Zal ik dit jaar er zelf voor gaan? (ik betwijfel het…)



Geef een reactie

