h1

Golf

1 april 2010

“Golf is geen dure sport”, lees ik in een krantje dat een tijdje geleden tussen onze krant zat. En verder: “Akkoord, de lidgelden verschillen van club tot club en soms moet je ook een stevig instapgeld betalen. Maar in de meeste clubs volstaat het om een jaarlijks lidgeld te betalen – over het algemeen tussen de 1000 en de 1500 euro – om 365 dagen per jaar te golfen, of toch bijna. In vergelijking met andere disciplines, zoals paardrijden, ski of tennis, is dat zelfs redelijk goedkoop.”

Tussen de 1000 en de 1500 euro?! Niet duur??? Dat is voor heel veel mensen een maandloon! Dat kan je toch bezwaarlijk ‘niet duur’ noemen? En dan heb je nog niet eens je materiaal. Speciale schoenen. Golfclubs. Ja, in het meervoud. Ik heb me laten vertellen dat je het met 1 golfclub niet echt redt. Afhankelijk van welke slag je wilt slaan, heb je een bepaalde golfclub nodig. (Kenners, spreek me tegen als ik het mis heb.)

Versta me niet verkeerd, ik heb niets tegen golf en golfers. Maar houd op met te zeggen dat golf geen dure sport is. En vergelijk niet met andere dure sporten zoals paardrijden, skiën en tennis. Dat is geen eerlijke vergelijking. Durf eens vergelijken met voetbal of basketbal of badminton of turnen of zwemmen of…. Sporten die je ook het hele jaar door kan beoefenen. Zonder een maandloon te moeten betalen.

One comment

  1. Ik vind dat schandalig hoe duur dat dat wel is. En ’t ergste is nog dat ik dat heel erg plezant vind. ‘k Heb het nog maar een paar keer gedaan (telkens zo’n initiatie), maar vond het tegen alle verwachtingen in echt heel fijn. Des te erger dus dat het zo duur is. Want zoveel geld kan (en wil) ik er echt niet aan geven.



Geef een reactie

