h1

Koekjes – 10 maart

1 april 2010

Vanavond geen werk dat niet kan wachten, dus tijd om verslag uit te brengen van onze probeersels in het kader van de koekjeswedstrijd.

Drie weken geleden kozen we voor deze koekjes van Buffie. Ik had geen boter uitgehaald omdat ik om één of andere reden dacht dat we geen koekjes zouden bakken. Dus zocht ik een recept waarvoor de boter niet zacht hoefde te zijn. Terwijl de kinderen al volop ingrediënten aan het mengen waren, merkte ik dat ik niet meer genoeg kaneel had. We hebben dus 4 i.p.v. 8 eetlepels gebruikt. En ik wist niet goed of met lichtbruine suiker ‘kinnekessuiker’ werd bedoeld of cassonade. We hebben kindjessuiker gebruikt. We hadden héél veel koekjes, met een lekker typisch smaakje, maar ik denk dat de koekjes nóg lekkerder waren geweest met lichtbruine cassonadesuiker en meer kaneel.
Het recept vind je hier en hier. En dit zijn de foto’s:

Nana's toverkoekjes of gemberkoekjes zonder gember

Geef een reactie

