h1

De vijf geheimen

8 april 2010

Ik heb onlangs een interessant boekje gelezen. ‘De vijf geheimen die je moet ontdekken voor je sterft’ van John Izzo.
Een groep onderzoekers sprak met meer dan 200 60-plussers. Mensen die door anderen werden bestempeld als ‘iemand die de zin van het leven heeft ontdekt en een gelukkig leven leidt’. De groep interviewers stelde een aantal vragen over ‘het leven’ aan die mensen tussen 60 en 106 jaar en haalde uit de antwoorden de vijf geheimen die je moet ontdekken voor je sterft om een gelukkig leven te leiden.

  1. Wees trouw aan jezelf
  2. Heb nergens spijt van
  3. Word een liefdevol mens
  4. Leef in het nu
  5. Geef meer dan je neemt

Vooral aan het eerste geheim heb ik de laatste weken regelmatig gedacht. Dat mensen gelukkiger zijn als ze ervoor kiezen bewust te leven, zich regelmatig afvragen of ze hun hart volgen en trouw zijn aan zichzelf, of hun leven gericht is op de dingen die werkelijk belangrijk voor hen zijn, of ze de persoon zijn die ze in deze wereld willen zijn.
Ook de andere geheimen vond ik interessant.
Er staan in het boek ook telkens tips om te helpen om het geheim in praktijk te brengen. Best een interessant boekje. Morgen gaat het terug naar de bibliotheek, maar bij mijn volgende passage door de Fnac ga ik het zoeken zodat ik er regelmatig in kan bladeren.

2 reacties

  1. Lijkt mij een heel boeiend boek. Bedankt voor de tip.


  2. […] zijn, niet terugkijken en niet te ver vooruit blikken, berusten,… Een beetje zoals ik hier ook al geschreven heb over het boek ‘De vijf geheimen die je moet ontdekken voor je […]



Geef een reactie

