h1

De weg

8 april 2010

Lang geleden dat ik zo gepakt werd door een boek. Niet moeilijk misschien, want ik lees nogal wat chicklit en dat is meestal heel ontspannend, maar ook heel licht leesvoer. Maar het boek dat ik nu las, ‘De weg’ van Cormac McCarthy, maakte ook veel meer indruk op me dan serieuze en goede bestsellers als ‘Duizend schitterende zonnen’ of ‘De schaduw van de wind’. Ik kan het niet beter samenvatten dan zoals het hier geschreven staat. (De tijd dat ik vlotte boekbesprekingen kon schrijven is duidelijk voorbij.) Toen ik de achterflap had gelezen, kon ik me niet goed voorstellen dat een volledig boek over dit onderwerp zou blijven boeien, maar dat deed het dus wel. Gewoon lezen, deze prachtige, fijngevoelige, ontroerende roman.

5 reacties

  1. Weer 2 boeken die ik zou willen lezen. Bedankt voor de tips!


  2. hm, je twee leestips al genoteerd in mijn ‘nog te lezen boekje’… klinken alletwee heel interessant…
    en wat de vijf geheimen betreft, ik denk dat dat wel kan kloppen, tenminste, dat is wat ik momenteel toch ook zelf ervaar (al lukt het me nog niet altijd…)


  3. Fantastisch boek, hé. Ik las het een tijd geleden, maar er zijn scènes die ik nooit zal vergeten. Ontzettend beklijvend. Een must-read!


  4. Bedankt, dat van die 5 tips heb ik ondertussen besteld… ben wel al (redelijk) goed bezig, denk ik 🙂


  5. Leuke tip. Misschien heb je tussen de boeken door een beetje tijd (en zin) om een paar collega-bloggers te ontmoeten tijdens de blogbijeenkomst op 23 mei? Kijk even op ons blog!



Geef een reactie

