h1

Reisverslag

20 april 2010

Er waren:

  • veel sneeuw
  • heerlijk eten
  • geweldig gezelschap
  • zon
  • soms wat mist
  • en ook sneeuwbuien
  • enthousiaste kinderen
  • zieke kinderen
  • helaas een paar ernstige ongevallen
  • lange nachten
  • en ook korte nachten
  • nieuwe Frutellasnoepjes
  • supervriendelijk en attent personeel (note to manlief: weet je nog, de jonge ober met het servietje?)
  • veel humor
  • snelheid
  • een skileraar met een verhaal
  • oude bekenden (note to manlief: al hadden we dat soms niet onmiddellijk door…)
  • en nieuwe mensen
  • frisse multivruchtendrankjes
  • een goed boek
  • lange autoritten

Wat misten we:

  • onze thee
  • de kat en het konijn – omgekeerd was dat blijkbaar niet het geval: de kat ging op café op de hoek van onze straat en het konijn brak tot tweemaal toe uit om vriendschap te kunnen sluiten met het konijn van de buren

Wat vraag ik me nu af:

  • Kunnen onze kinderen nog een kaart lezen nu bijna iedereen een gps heeft? Hebben ze een idee waar een bestemming zich ongeveer bevindt in een land? In het noorden? Zuiden? Oosten? Westen? En waar liggen de steden die we passeren? Ik heb altijd een kaart in mijn hoofd en zie de weg die we afleggen voor me. Ik denk dat onze kinderen een route zien als een af te vinken lijst, niet als een af te leggen weg.
5 reacties

  1. Oooo, jullie zijn op vakantie geweest!! Ik dacht net: Ïk geloof dat ze gestopt is met haar blog”….. Heel veel informatie, maar ook ik zou niet weten waar je geweest bent, in het noorden, zuiden of westen vaneen land. Er lag sneeuw, dat heb ik meegekregen, meer niet.


  2. wow, ergens gaan skieën dus…
    en ja, een vraag die je je wel kan stellen natuurlijk… mss vinden ze het een volgende keer wel leuk om mee te volgen op de kaart…?!


  3. Je kan altijd een (extra) kaart kopen voor hen en hen daarop grosso mode de route laten uitstippelen, de weg laten volgen, steden e.d. waar jullie passeren laten aanduiden, enz. Mijn oudste dochter had daar wel van nature interesse voor en die vond dat zeer leuk om achteraan in de auto met de kaart bij de hand de weg te volgen.
    En voor de rest, zalig om te lezen dat je zo’n leuke vakantie achter de rug hebt.


  4. Mijn dochter zit in het 6e leerjaar, kan de kaart lezen en weet veel beter dan ikzelf waar alles ligt. Man, ze geeft mij les over oceanen en al. Ik weet daar niks vanaf, nooit mijn interesse geweest. Maar ik ben blij dat zij het wel leuk vindt.

    Ik hou een gps ver van mij weg. Ik zoek liever zelf de weg, ik ben niet graag slaaf van technische vernuften. Een computer is al erg genoeg om verslaafd aan te zijn.


  5. Dat servietje (ik weet nu ook hoe je dat schrijft) is voor mij een beetje symbool voor hoe ze daar allemaal reageren op vragen. Je voelt dat de helpers daar zijn omdat ze dat graag doen. Geen enkele vraag is te veel. Echt een geslaagde vakantie.

    Wat die oude bekende betreft … Ik en namen herinneren … Geen goed combinatie.

    Wat mij betreft, volgend jaar terug naar hetzelfde.

    Ik vrees dat ik zelf niet goed ben met de kaart (eufemisme)

    Xxx



Geef een reactie

