h1

De politiek

23 april 2010

Na een superdrukke werkweek (typisch verschijnsel na een weekje vakantie) en een hele korte nacht, erger ik me nog meer dan anders dood aan ‘de politiek’. Hoe kan je nu uren, dagen, weken, maanden, jaren discussiëren en vergaderen en ruzie maken over de splitsing van BHV?
Laat ik het eens even heel simplistisch bekijken.
Vroeger was er geen probleem met BHV. De kieskringen zijn veranderd en er is een probleem ontstaan. Kan die verandering dan niet gewoon ongedaan worden gemaakt? Of mag dat niet?

Overigens, die Alexander De Croo vind ik een frisse wind in de politieke wereld. Hebt u hem gisteren bezig gehoord in Phara? Zo rustig en kalm dat die man bleef, ondanks enkele heel felle en vernietigende aanvallen en commentaren. Niemand onderbreken. Ogenschijnlijk niet van zijn stuk gebracht. Beleefd. Hoffelijk. Daar kunnen veel politici nog wat van leren.

One comment

  1. Helaas: ik ben niet ingevoerd in de belgische politiek. Ik akn er geen zinnig woord over zeggen, alleen dit: iemand die hoffelijk is, een ander laat uitprate en niet makkelijk van zijn stuk te brengen is, moet met beide handjes goed vastgehouden worden, want zulke mensen zijn zeldzaam!



Geef een reactie

