h1

Komen eten

10 mei 2010

In afwachting van wat koekjesblogs (we bakken nog elke week, maar ik ontzie het me soms om de foto’s op te laden en linkjes te maken enzo) een berichtje over een gewone maaltijd. Kip in een curry-kokossausje met rijst. Zelf uitgevonden! Dat doe ik bijna nooit en als ik het doe, is het niet altijd even lekker. Maar deze keer was het recept een voltreffer.
Hoe maak je het?
Snij een halve rode paprika, een halve groene paprika en een halve gele paprika in reepjes. Snij twee preistengels in reepjes. Snij een half klein ajuintje in snippers. Snij een wortel in reepjes. Gooi alles in de wok en stoof een tijdje in de wok, tot de groenten bijna beetgaar zijn. Voeg in blokjes gesneden kipfilet toe. Bak aan. Voeg wat scampi’s toe. Bak ze roze. Bestrooi met wat currypoeder. Giet er een lepel chilisaus en twee lepels zachte soyasaus over. Meng. Giet er een blikje kokosmelk over. Laat even koken. Serveer met rijst. Het was heerlijk, al zeg ik het zelf.

One comment

  1. Het water loopt me in de mond zeg! Dat komt waarschijnlijk ook omdat ik nog geen eten klaargemaakt heb. Leo is op ‘schoolreisje’ teambuilding met de Universteit en ik zorg niet goed genoeg voor mezelf. Ik heb boerenkool ontdooid dat zal ik dan maar eten. Maar.. ik onthou je recept!



Geef een reactie

