h1

De verkiezingen

31 mei 2010

Weet u al op wie u zal stemmen op 13 juni? Ik nog niet. Dus deed ik deze test. Niet dat dat me veel wijzer heeft gemaakt. Het resultaat is niet duidelijk. Iets wat me overigens wel vaker overkomt als ik een test afleg. Dat is al gebleken uit tests die peilen naar je persoonlijkheid of je profiel enz.. Ik behaal dikwijls een score waarmee ik eigenlijk bij alle groepen kan worden ingedeeld. Zelfs bij onnozele tests in tijdschriften kies ik even dikwijls voor A als voor B, C of D. Maar ik wijk af. Mijn politieke mening sluit blijkbaar aan bij alle verkiezingsprogramma’s. Het aantal overeenkomsten varieert van 19 tot 14 en het aantal twistpunten van 11 tot 16. Mijn mening komt overeen met die van rechtse én van linkse partijen. Wat moet ik daarmee? Misschien moet ik dan toch eens meedoen aan deze onnozele test. Onnozel, ja, want zeg nu zelf, waarom zou ik willen weten voor wie bekende Vlamingen stemmen. En meer nog, waarom zou ik hun mening willen vergelijken met de mijne? Maar ik probeer het toch maar eens. En wat blijkt? Mijn evenbeeld is Bert Gabriels en ik vertoon de grootste overeenkomst met Dirk Draulans, Gui Polspoel en Peter Vandermeersch. Geen idee hoe dat bepaald wordt. En geen idee wat ik daarmee ben. En ik ben nog altijd niet zeker op welke partij ik dan wel moet stemmen.
Vlaams Belang al zeker niet. Dat is niet moeilijk.
Lijst Dedecker? Dat is geen partij. Dat is een man. Met soms interessante meningen en even vaak dwaze ideeën. Veel geblaat en weinig wol.
NVA? Ik wil België niet splitsen.
Open VLD? Te weinig sociaal.
CD&V? Te veel compromissen. Te weinig eigen overtuigingen. Te zwalpend. Te vol van zichzelf. Nietszeggend.
Sp.a? De burgers te weinig voor hun verantwoordelijkheid stellen. Te veel overheid.
Groen? Wie? Groen? Bestaan die nog? Nauwelijks iets van gezien of gehoord de laatste jaren.
Tja, wie dan wel?

2 reacties

  1. voila, jij zegt nu precies hoe ik het ook aanvoel…. Anders moet jij een partij oprichten? Dan weet ik t meteen.


  2. O wat ben ik blij dat ik niet de enige ben die niet weet voor welke partij kiezen…



Geef een reactie

