h1

Verkiezingen – 4

4 juni 2010

Gisteren had ik het over een parlement met de beste kandidaten. Mijn vierde voorstel sluit daar bij aan.

Voorstel 4:

Cumuleren verbieden

Een tijdje geleden las ik dit rapport. Bij één commentaar viel mijn mond open van verbazing. Ik zou een stukje willen kopiëren uit het rapport, maar heb verbindingsproblemen met de onlinekrant. Dus vat ik even samen wat geschreven wordt over Ilse Uyttersprot, burgemeester van Aalst, die u sinds haar verschijning in ‘Mijn restaurant’ misschien wel kent. En anders moet u maar eens op haar website gaan kijken.
In het rapport krijgt mevrouw Uyttersprot 1/10. Blijkbaar heeft ze nagenoeg niets gedaan in het Parlement. De commentaar van haar fractieleider: “Dat wisten we vooraf. Dat was zo afgesproken. Ilse zou zich vooral op haar burgemeesterschap in Aalst richten.”
Dat is toch niet mogelijk? Iemand wordt jarenlang dik betaald om niets te doen?? Dat kan niet. Houd je dan bij je werk als burgemeester. En blijf weg uit het parlement. Parlementsleden zeggen trouwens altijd dat ze zo hard moeten werken. Ik wil dat wel geloven (al valt het mij op dat ze véél meer vakantie hebben dan de gemiddelde mens en veel dingen doen die ik niet als politiek werk, maar als pr, ‘klantenbinding’, constant campagne voeren,…  beschouw, maar kom), maar dan is cumuleren toch onmogelijk. Laat het dus, dat cumuleren. Doe één job goed. Misschien zult u dan beter presteren op het volgende rapport, beste politici. Dat kan overigens niet moeilijk zijn. De meerderheid van de parlementsleden behaalde immers niet eens 5/10. Zo’n rapport lezen is slecht voor mijn bloeddruk, zoveel is zeker.

2 reacties

  1. Maar vaneigens datte! Da’s zo juist wat je hier schrijft. Ik krijg daar ook de kriebels van é, van die politici met hun cumul…
    Dringend afschaffen die handel!
    Verdorie, zou jij geen partij oprichten? Je hebt al een aantal sterke punten in je programma!


  2. Je bent goed bezig! Weer een punt erbij!



Geef een reactie

