h1

Verkiezingsprogramma’s

8 juni 2010

Manlief en ik zijn dol op verkiezingsprogramma’s op televisie. Wij volgen zoveel mogelijk debatten, zitten ons ongenoegen te ventileren en geven commentaar. Wat hebben we tot nu toe vastgesteld?

  • Marianne Thyssen komt heel zwak over.
  • De groene man, Wouter Van Besien, spreekt in heel algemene bewoordingen over alle mogelijke thema’s en wordt alleen concreet als het over een groen thema gaat.
  • Wat een schande dat Philippe Moureaux na meer dan 30 jaar in de nationale politiek nog altijd niet in het Nederlands wil antwoorden bij Phara.
  • Yves Leterme blijft gekrenkt en leeft in het verleden.
  • Een debat met Yves Leterme wordt altijd bitsig, of de vraag nu wordt gesteld door een journalist, een kijker of een politicus.
  • Alexander De Croo is een verfrissend figuur in debatten.
  • We zien en horen helaas bijna voortdurend dezelfde mensen.
  • Voor het eerst (eindelijk…) wordt er inhoudelijk gediscussieerd met het Vlaams Belang.
  • Het Vlaams Belang krijgt de kans niet meer om te fulmineren tegen alles en iedereen, maar moet uit zijn pijp komen en voorstellen formuleren.
  • Bart De Wever rondt zijn betoog zelf af. Een journalist moet hem zelden onderbreken omdat hij te lang aan het woord blijft.
  • De debatten gaan eindelijk over meer dan het communautaire luik.
  • Frank Vandenbroucke is gelukkig terug.
  • Joëlle Milquet is nog dwazer dan we dachten.

En we kijken voort.

2 reacties

  1. heel leuk, jouw commentaar op de verkiezingen. Ik vind het meestal vooral saai, maar ik krijg er meer zin met jouw berichtjes


  2. Ha, ik had voor mezelf nog niet zo’n lijstje gemaakt. Maar nu ik dat van jou lees, moet ik zeggen dat mij dezelfde dingen waren opgevallen.
    Leuk hé, die verkiezingskoorts die toeneemt.



Geef een reactie

