h1

Poetsvrouwen

9 juni 2010

Nu ik wat meer op mijn blote voeten rondloop, merk ik dat de vloer plakt als mijn werkvrouw vertrokken is. Te veel product in het water gedaan, dacht ik. Dus nam ik vanmorgen een dweil en een emmer water, zonder product, om de vloer nog eens te dweilen, hoewel de werkvrouw dat gisteren nog maar gedaan had. En wat zag ik? Schuim! Het water begon gewoon te schuimen. Bah!
Ze heeft gisteren ook mijn bureaublad gekuist, mooi rond de dingen die erop liggen én met strepen. Zó vies!
Ik heb de laatste jaren ondervonden dat het aartsmoeilijk is om een goede, gedreven poetsvrouw te vinden die eer van haar werk wil halen. Pfft.

5 reacties

  1. Ge moet het mij niet zeggen. Maar elke keer als ze komt, elke keer, ‘vergeet’ ze het toilet te kuisen … En er haar elke keer op wijzen, helpt precies niet.


  2. Volgens mij hebben we dezelfde poetsvrouw… Ik heb nu met alcoholstift op alle poetsproducten geschreven: “VERDUNNEN IN WATER”


  3. @ Inge: de mijne doet 10 cm water in de emmer en dat water schuimt niet, maar ziet groen van het product. Ik ben helaas een zachtgekookt ei in die dingen en durf nooit iets te zeggen. Stom eigenlijk, want het is mijn huis en ik betaal haar.


  4. @ wijplukkendedag: de mijne ziet ook niets op de ruiten hangen, hoeveel vogels er ook gepasseerd zijn. Maar zoals ik al tegen Inge zei, ik ben veel te soft in die dingen en durf nooit iets te zeggen.


  5. Ik had ooit een heel goeie maar die besloot opnieuw te gaan studeren. Tuurlijk, zo’n gemotiveerde meid wil natuurlijk wel méér bereiken in ’t leven. Toen had ik een poetsman. Die kon alleen goed m’n ramen lappen, de rest was maar niks. En nu… doe ik het gewoon weer zelf 😛



Geef een reactie

