h1

Belofte maakt schuld…

13 juli 2010

U hebt nog één en ander van me tegoed. Foto’s van de smockjurkjes bijvoorbeeld.

Eerste smockjurkje

 Het stofje is helaas al serieus gekrompen bij het wassen. Als dat zo doorgaat, is het binnenkort een topje.

En hier het tweede exemplaar, weer in een ruitjesstof, omdat ik die nog had liggen en omdat smocken gemakkelijk is met een stof met ruitjes.

Tweede smockjurkje

En ja, ze heeft roze crocs. En nee, ik vind dat niet erg. En ja, crocs zijn misschien niet geweldig esthetisch verantwoord, maar wel supergemakkelijk. Ik heb deze zomer trouwens al heel wat meer esthetisch onverantwoorde dingen gezien… Mooi weer is prettig, maar de manier waarop sommige mensen zich dan beginnen te kleden (of net niet te kleden) vind ik soms heel wat minder prettig.

En dan laat ik u ook meteen een foto zien van de prikborden.

Prikborden

Ik ben prikborden gaan halen bij Blokker en heb die geverfd in de kleuren van de kinderen. (Bij ons heeft elk kind al jaren een eigen kleur, voor bekers, bordjes, washandjes, handdoeken,…) Boven elk prikbord hangt een canvasfoto van 40 x 40 cm met een close-up van het kind in kwestie. De zwarte plaatjes die u ziet zijn pictogrammen van de essentiële  taakjes die ze in het schooljaar moeten doen: jas aan de kapstok, huiswerk opbergen, brooddoos afgeven enz. Voor de geïnteresseerden: hier te downloaden. En op het prikbord worden ook uitnodigingen voor verjaardagsfeestjes opgehangen, en briefjes met dingen die we niet mogen vergeten (vb. een lege schoendoos meenemen naar school of toets Frans op vrijdag of match om 11.30 uur in …). Ik ben best trots op het resultaat. Met de resterende verf heb ik planken geschilderd die manlief gevernist heeft. Telkens twee korte en twee lange planken, waarvan een rechthoek werd gemaakt. Daarin aarde en klaar waren de moestuintjes voor de kinderen. We wisten niet of die moestuintjes veel resultaat zouden opleveren. Ik had al nachtmerries van opgevreten slakroppen en piepkleine radijzen, maar het lukt wonderwel. We zijn op weg om goede boeren te worden. Nu nog wat huisdieren erbij en zelf brood beginnen bakken en het plaatje is compleet. (Zo zag ik mijn leven vroeger: een hele bende kinderen, de geur van zelfgebakken brood in huis, veel zelf maken (brood, koekjes, taarten, confituur, pasta,…), vanalles kweken en invriezen, een hoop huisdieren (geiten en kippen en konijnen en cavia’s,…), de zoete inval, met vrienden van de kinderen die mee aanschuiven en vrienden van ons die zomaar binnenvallen, een knusse, gezellige tuin vol bloemen,… Het is (nog?) niet helemaal wat ik voor ogen had, maar het ziet er niet slecht uit, hoor, mijn leven.)

En dan hebt u ook nog het recept van de bananenmuffins tegoed. Dat vindt u hier. Ik heb indertijd vier exemplaren (van de muffins, niet van het recept) aan P. geschonken. De man des huizes daar vond ze na de tweede hap ‘toch wel lekker’.

En nu verwacht ik véél reacties. Mijn lezersaantallen zijn trouwens dramatisch gezakt.

17 reacties

  1. geweldig idee die kleuren. Hebben ze zelf hun kleur gekozen of beslisten jullie dat al van in de wieg?


  2. Mooie jurkjes! En schattig meisje, ook al is ’t maar een halve… En leuke ideeën ook! Die picto’s, bedoel je de site van Sclera? Bij mij werkt de link niet.


  3. Die lezersaantallen da’s ’t weer en de zomer (heb gemerkt dat een laptop voor nog wat extra warmte zorgt). Ziet er mooi uit, die prikbordjes, maar je zou ze nog eens een beetje meer frontaal moeten fotograferen zodat ik ze nog wat beter kan zien.


  4. Wauw zeg, ik wist niet dat jij zo creatief was. Ik vind die jurkjes geweldig! Ik wou dat ik voor onze meisjes ook zo’n hele reeks had hangen, ze lijken me perfect voor deze warme dagen. En dan zo’n schattige dochter die we voor het eerst te zien krijgen… oké, we zien er maar een piepklein stukje van, maar dat lachend mondje is zo lief!

    Dat idee van die kleur per kind vind ik echt geniaal (hier maken ze al jaren ruzie voor het blauwe of de gele of het roze bestek. De keer dat de ene blauw wil, wil de andere dat natuurlijk net ook en zo voor de andere kleuren hetzelfde. Gek word ik daar soms van!), en dan die borden en dat moestuintje in elk hun eigen kleur! Mogen we de moestuintjes ook eens zien?


  5. Ah ja, en als het een troost mag wezen… mijn lezersaantallen zijn ook niet om over naar huis te schrijven. Maar daar heb ik een tijdje geleden zelf voor gekozen dus dat is wel oké zo 🙂


  6. En toch al 5 reacties nu, met deze erbij geteld ;-).


  7. @ lelietjevandalen: wij hebben die kleuren ‘gekozen’. Het is eigenlijk begonnen met de bordjes en bekers van Ikea en dat werd dan vanzelf doorgetrokken naar andere voorwerpen.


  8. @ k@t: ja, ik bedoel de site van Sclera. Ik heb de link aangepast en nu werkt het wel.


  9. @ Rozebril: ik ben niet zo creatief in de zin van zelf bedenken, maar knutsel en prul en handwerk en schilder wel heel graag. Helaas doe ik zoveel graag en is de combinatie +/- fulltime werken + werken op zich al niet evident, zodat het er niet genoeg van komt naar mijn zin. De moestuintjes wou ik ook nog fotograferen, maar in het tuintje van de oudste zoon staat op het moment veel te veel onkruid (appendicitis gehad, nu op kamp,…) en dat wil ik eerst weg zodat de foto een beetje mooi is. Werk voor morgen!


  10. @ Rozebril: ik merk dat ik zo mijn vaste lezers heb ;-).


  11. Ik ga hier niet met kleuren beginnen of alles gaat hier binnen de kortste kleren nogal ‘roze’ worden (oh gruwel) 😉

    Maar hoe georganiseerd zeg, amai!

    Mooie smockkleedjes. Hier komt het er maar niet van…


  12. ik benijd je organisatietalent & creativiteit en dat met 4 kids. Maar misschien gaat het zo wat vlotter. Ik heb 1 dochertje van 2,5 en het lijkt soms zo’n heksenketel op dit moment…hopelijk te maken met de aanloop naar het verlof waarbij het vooral op het werk maar ook thuis druk is…


  13. tip voor Rome, zelf net ontdekt

    http://www.romapass.it


  14. Amai, mooi gedaan. Zowel die kleedjes (jongens dragen dat niet zeker ?), als die kleuren (wat een vondst, simpel maar waarschijnlijk heel efficiënt), oh en ik wil die moestuintjes ook wel eens zien 🙂 Onderhouden ze die echt helemaal zelf ?


  15. @ wijplukkendedag: we moeten hen wel wat aanporren, maar ze doen veel zelf, ja. Behalve de oudste zoon (operatie achter de rug en nu op kamp). Zodra ik zijn tuintje proper heb gemaakt, toon ik een foto!


  16. @ Marianne: bedankt!


  17. @ Miestaflet: Smockkleedjes zijn echt heel snel klaar. En mijn organisatie is echt niet om over naar huis te schrijven, hoor. Zeker niet als het op het huishouden aankomt.



Geef een reactie

