h1

Hoe houden we ons bezig – bis?

22 juli 2010

Zoonlief en dochterlief vonden dat de kat een huisje nodig heeft. Ze zochten allebei een doos en knutselden één en ander in elkaar, zelfs met een soort kattenluikje. Dochterlief legde uit dat ze een bodem in de doos had gemaakt omdat het terras wat te ruw is. Als de kat daarop ligt, is dat niet zacht genoeg en als hij op de terrasstenen beweegt, doet dat pijn, aldus haar uitleg. Zoonlief legde een kussen in zijn doos. Ze waren er allebei van overtuigd dat de kat in hun doos zou kruipen. Ik had daar mijn twijfels over. Maar kijk wat er gebeurde:

Een kattenhuisje

Of de kat spontaan in het  huisje is gekropen of er met zachte hand in geduwd is, is me niet helemaal duidelijk. Het eerste, beweert dochterlief.

3 reacties

  1. Katten zijn gek op dozen en plaatsjes waar ze zich kunnen verschuilen. Volgens mij zou Dochterlief dus wel eens gelijk kunnen hebben. 🙂


  2. O ja, heel zeker! Geef een kat een kartonnen doos, en het zal niet lang duren eer ze erin zit. Ik denk dat dochterlief de waarheid spreekt…


  3. Oh, dat heb ik ook nog gedaan toen ik klein was. Maar mijn kat was nogal claustrofobisch, dus ze was niet zo dol op mijn kattenhuisje…



Geef een reactie

