h1

Op kamp

28 juli 2010

Manlief en ik hebben vijf dagen zonder kinderen achter de rug. Vorige week vrijdag zijn ook de twee jongsten op scoutskamp vertrokken. Vanavond ga ik hen allevier ophalen.
Dit was de eerste keer dat we alleen thuis waren zonder kinderen. We zijn al wel op vakantie geweest zonder kinderen, maar zijn eigenlijk nooit thuis zonder kinderen. Het was een wat vreemde ervaring. Wat onthou ik ervan?

  • de stilte (vanzelfsprekend)
  • Ik ben nauwelijks naar de winkel geweest.
  • De wasmachine heeft bijna niet gedraaid (normaal elke dag).
  • Ik geraakte gemakkelijker uit mijn bed, in de wetenschap dat ik in alle rust wakker kon worden, kon ontbijten, een tas thee kon drinken, de krant kon lezen,… zonder direct langs alle kanten met vragen, verhalen, lawaai, drukte,… geconfronteerd te worden.
  • We kon doen wat we wilden, wanneer we het wilden en hoe we het wilden.
  • Ik kon om 18 uur op televisie kijken naar wat IK wou en niet naar Spring of andere hyperkinetische Ketnetprogramma’s.
  • We konden ’s avonds ongestoord naar een film of serie kijken, zonder een deur te horen opengaan en kindervoetjes op de trap te horen.
  • We moesten ons nooit opjagen om op tijd thuis te zijn.
  • Ik kon ongestoord doorwerken.

Wat hebben we gedaan in die vijf dagen?

  • Vrijdag een dagje Maastricht. Vriendin A. had me de stoffenmarkt daar aangeraden en ik heb er inderdaad mijn slag geslagen!
Stoffenbuit

Ik merk dat de foto wat donker is, maar u ziet ongetwijfeld toch dat het mooie stofjes zijn! Heerlijk gegeten hier. En onderweg naar huis een sms gekregen dat de tweeling van de buren geboren was!

  • Zaterdag een halve dag naar Antwerpen om de rest van een cadeaubon op te kopen in de Habitat. Leuke dingen gekocht. Onderweg naar huis bij Ikea gestopt. Natuurlijk weer meer gekocht dan gepland. Dat is volgens mij eigen aan een bezoek aan Ikea.  ’s Avonds barbecue met vrienden bij een vriend.
  • Zondag gewerkt terwijl manlief de rekken van Ikea in elkaar vees. Een en ander heringericht. Een zakje van Eloleo gemaakt. Je kunt dat opplooien in een zakje en in je handtas stoppen. Spaart ongelofelijk veel plastic zakjes uit! Ik ga er nog maken.

Boodschappentasje

  • Maandag en dinsdag: gewerkt en ’s avonds op het gemak geborduurd. O ja, en eindelijk beslist in welk hotel we in Rome willen verblijven. Waarschijnlijk zal het hotel van onze voorkeur volzet zijn en zullen we in een of ander derderangs hotel belanden, maar dat zij dan maar zo. Dan sparen we weer wat geld uit om tijdens onze vakantie in Rome heel veel ijsjes te kunnen eten. Het borduurwerk ziet er voorlopig (nog 3/4 te gaan, schat ik) zo uit:

Prinsessenborduurwerk

 En nu ga ik doen wat ik nog gepland had tijdens deze periode: de bovenverdieping stofzuigen en wat opruimen. Bah, maar zolang we geen werkvrouw hebben een noodzakelijk kwaad.

7 reacties

  1. Wij waren net ook een weekje alleen thuis zonder de kinderen. Alledrie op kamp en gisterenavond thuis gekomen.
    Voor ons was het de tweede keer. Vorige zomer ook.

    Maar wat hebben we gedaan? Overdag moest ik gaan werken, we zijn enkele keren naar de Gentse Feesten afgezakt en voor de rest hebben we niets anders gedaan dan de kamer van de jongste leeg te maken, te schilderen, naar Ikea voor nieuwe meubels, ineensteken van de meubels en de kamer herinrichten.
    En een nieuwe lamp bij de andere dochter, nieuwe dekbedden, kleine verrassingen voor op de kamers, … En de week vloog voorbij. Maar het was ook stil in huis 🙂
    En de dochter was heeeel blij met de nieuwe kamer.


  2. Hier is het ook stil om dezelfde reden. Maar ik kan er toch niet beter uit bed door, hoor.


  3. Ik weet nog dat ik dat heerlijk vond de eerste keer dat onze jongens samen op kamp waren 😉


  4. Een dagje alleen thuis zonder kinderen zou voor mij al reuze zijn, maar ik vrees dat we nog wel een poos geduld zullen moeten hebben (tot het zover is blijven gewoon altijd veel te laat op om nog wat me-time te hebben).
    En hopelijk zijn ondertussen de kinderen goed thuisgekomen en worden massa’s kampverhalen opgedist.


  5. Wij vandaag ook de stoffenmarkt gedaan in Maastricht,ik kan ook beginen naaien!
    Weer koopjes gedaan….;-)


  6. Heerlijk toch, zo af en toe eens met zijn tweeën thuis zijn. Wij hebben hier komende week zo een paar dagen voor de boeg en ik kijk er al enorm naar uit. Uiteraard in de wetenschap dat ze snel weer terugkomen ;-).
    Die eloleo tas is superhandig (herken ik daar de stof waarvan ik een kleedje maakte voor Kleine Pruts?), zit steeds in mijn handtas en ik heb er al verschillende keren complimenten over gekregen.


  7. @ Prutsen: Ik heb de eloleotas gemaakt uit een oude donsovertrek van Ikea. (De oudste dochter had er een schroeivlek in gebrand met haar lamp (lezen onder het donsdeken 😉 en nadien was die vlek gescheurd.)



Geef een reactie

