h1

Chapeau voor de kinderen

3 augustus 2010

Op enkele oude keukenhanddoeken en een oud washand na hebben de kinderen al hun spullen terug mee naar huis gebracht van het scoutskamp. Geen verloren voorwerpen dit jaar. Dat vind ik wel knap. 

Dit jaar had ik een handig middeltje om zelf te kunnen controleren of alles wel terug meegekomen was. Ik had voor elk kind op de computer een lijst gemaakt met wat ze precies mee hadden. Gewoon check, check, check achteraf en klaar. Dochterlief had de lijst op het einde van het kamp zelfs gebruikt om te controleren of ze alles wel had ingepakt.

4 reacties

  1. Het laatste schoolkamp bleef ik met een stapel vieze spullen zitten.
    Goor, stinkend en nat.
    Niemand durfde te zeggen dat die vieze kleren mee naar huis meemoesten.
    Op de school teruggekomen bleef er weer zo´n stapel achter in de bus.
    Wat mij het meest verbaasde dat er geen van de ouders later navraag heeft gedaan naar deze spullen.
    Na een maand is het weggedaan.
    De rijkdom die er bij de gevonden voorwerpen van een school te vinden is ……
    Het paklijstje is natuurlijk de lijst benodigdheden van het kamp!
    Maar slim om dat ook aan dochter mee te geven.
    Goed dat iedereen weer gezond terug is gekomen.
    Vrolijke vakantiegroet.


  2. Handig!


  3. Ik was ook zo’n kind dat alles kwijtraakte….. Mijn moeder maakte ook geen checklist, maar we hadden natuurlijk nog geen computer….


  4. @ Rob: Hier bij onze scouts worden ook heel wat spullen nooit opgehaald na het kamp. Soms zelfs kostbare spullen, zoals een slaapzak of schoenen of een jas. Vreemd.



Geef een reactie

