h1

Zonder titel

31 augustus 2010

Daarnet zat ik nog met een half oog naar ‘De hobbykok’ te kijken, terwijl ik intussen probeerde te werken. Nu zit ik gefascineerd en geëmotioneerd te luisteren naar het verhaal van Marie-Rose Morel. Hoe kan iemand zo moedig en zo sereen en zo open haar verhaal doen? En niet reageren op de soms irritante theatrale zuchten en handgebaren van la Goedele, die trouwens bij momenten onecht op me overkomt, al leeft ze ook wel echt mee. En moeten ze zo’n zwaar gesprek nu echt onderbreken voor de “broodnodige boodschappen” zoals Goedele dat noemt? Dat komt zo respectloos over.
En toen ze vertelde dat ze briefjes aan het maken was voor de belangrijke momenten in het leven van haar kinderen, de gemene, flauwe vraag van Naegels: “Wie gaat die briefjes beheren? Uw ex-man?” terwijl iedereen weet dat zij en haar ex op voet van oorlog leven. Zó flauw.

Chapeau, Marie-Rose. En veel sterkte.

4 reacties

  1. Ik hoorde het ook op de achtergrond en dacht ook chapeau dat je zo kunt praten over je misschien nakende dood.
    Dat ze daarna die bomma laten opdraven, doet me toch wel weer denken aan VTM & termen als ‘sensatie’ en ‘mediageil’ en dan vind ik het jammer dat Marie-Rose Morel met haar verhaal wordt opgevoerd in een mediacircus waar alleen de kijkcijfers van belang zijn.


  2. @ Ilse: helemaal mee eens!


  3. Ook ik heb gigantisch veel bewondering voor de moed die M-R Morel heeft en de sereniteit die ze probeert te bewaren. Een felle madam die ik veel sterkte toewens! Jammer genoeg heb ik de aflevering van Goedele gemist.


  4. Hou niet zo van tv kijken alleen al om de reclames, … maar heb me toch ook even in de zetel gezet om even naar het verhaal van M-R Morel te luisteren! Wat een bewondering heb ik voor haar!!



Geef een reactie

