h1

Herfst

23 september 2010

Een poetsvrouw die ruiten kuisen niet zo hoog in haar prioriteitenlijstje heeft staan, heeft ook zijn voordelen. We zien aan de ramen prachtige spinnenwebben hangen, met een dikke spin in het midden. Vooral ’s morgens in de ochtendzon, nog nat blinkend van de dauw, vind ik zo’n spinnenweb prachtig. We hebben zelfs al kunnen kijken hoe een spin zo’n web maakt. Pure kunst. Helaas lukte het me niet om dat op foto vast te leggen.
Wat ik wel heb kunnen vastleggen enkele weken geleden, is een stukje oogst uit onze groentetuin.

Uit de groentetuin

De kerstomatenoogst is volledig mislukt. Die twee halfrotte tomaatjes die u ziet, tellen we niet mee. De selder en bladpeterselie zijn goed geschoten en blijven schieten. En de wortels dan! Ik vind dat een goed geslaagde wortel voor een eerste moestuinervaring. Als ik terugdenk aan mijn oogsten in mijn kindertijd… Ik moet wel toegeven dat niet alle wortels zo groot zijn geworden. En ik weet ook niet hoe je kan zien dat een wortel klaar is om uit te trekken. Ik stop ze nu soms terug als ik ze te klein vind, in de hoop dat ze nog wat gaan groeien, maar dat is misschien zinloos. Ervaren tuinierders en tuiniersters?

2 reacties

  1. Nee, ik denk niet dat hij dan nog groeit. Wat je moet doen is een beetje aarde rondom weghalen zodat je de hals van de wortel kunt zien. Dan kan je zien hoe dik hij is……..
    Ik ben onder de indruk van je oogst!


  2. Voila, baasbraal hierboven heeft het al gezegd. En, mooie oogst !



Geef een reactie

