h1

Mijn eerste Meninatasje!

2 oktober 2010

In het weekend komt het er meestal niet van om zelf een blogberichtje neer te pennen, maar nu ben ik echt niet te houden. Want… tatatadááá!!!! Ik heb zelf een Meninatasje in elkaar gestoken! Na vele uren werk is dit het resultaat.

Mijn Meninacreatie

 En fier dat ik ben. Eloleo (een creatieve blogster met een superblog vol creatieve ideeën, tips, gratis patronen,…) schrijft in haar handleiding dat enkel het paspelbandje wat moeilijker is. Dat viel wel mee (ik heb dat paspelbandje niet zelf gemaakt, maar gekocht, dus dat was al makkelijker. [Trouwens, hoe spreek je paspel uit? Is het paspél, met de ‘e’ van ‘met’? Of is het paspel met een doffe ‘e’? Iemand?]), maar ik heb zitten sukkelen met de handgrepen. Ik had er eentje vastgemaakt, met een dubbele stiklijn en besefte toen dat ik binnen- en buitenzijde dan niet meer aan elkaar kon zetten. Dus weer los. Omdat mooi rondstikken me niet lukte, heb ik de dubbele stiklijn niet meer opnieuw gedaan. En het paspelbandje is op twee plaatsen wat te kort, maar dat zie je niet op de foto. En de vlieseline in de handgrepen is ook niet 100% gelukt. Wat ik me ook afvroeg is of je bij het patroon nog naadwaarde moest toevoegen. Ik heb dat voor het gemak niet gedaan, dus misschien is mijn tasje wel kleiner dan volgens het patroon zou moeten.
Al bij al vind ik het resultaat best geslaagd. En dochterlief is er heel blij mee. Het zakje is bedoeld om haar gerief naar het knutselatelier mee te kunnen nemen en is eigenlijk wel redelijk zwaar geladen. Hopen dat alles stand houdt!

Morgen tijd voor een ander projectje, dat al lang op stapel ligt. Maar daarover later meer.

9 reacties

  1. Ziet er erg leuk uit! Hij staat ook op mijn lijstje maar ik kom er maar niet toe.
    Wat de paspel betreft: ik zeg paspel, met een doffe e-klank.


  2. Wijs! En kijk, daar ben ik dus echt jaloers op hé, op mensen die kunnen naaien…


  3. Hola, zo schoon… en netjes! Ik kan het geloven dat je dochter daar heel blij mee is.
    Volgens mij is het trouwens paspel met een doffe e, dus met de nadruk op de eerste lettergreep.


  4. Keimooi gemaakt! Ik kan mij inbeelden dat dochterlief er superblij mee is.


  5. Prachtig zeg! En aan mij heb je niks, want ik heb nog nooit van het woord paspel gehoord zelfs!


  6. PRACHTIG….
    Mijn dochter wil ook zo eentje,kan ik dat bij u bestellen?

    Wanneer spreken we nog eens af voor een lekker diner?


  7. Heel mooi! Ook een leuk stofje. Ik zeg zelf paspel met een doffe ‘e’ en de naadwaarde staat op het patroontje getekend, dus die was inbegrepen ;-).


  8. Mooi !


  9. @ eloleo: Ja, ik dacht ook dat de naadwaarde inbegrepen was. Vind ik logischer. Ik zeg ook paspel met een doffe ‘e’, maar de mevrouw van de winkel waar ik de buitenstof en het paspellint enzo kocht, zei precies paspél. Dat klonk gek, maar bracht me wel aan het twijfelen. Misschien heb ik haar verkeerd verstaan.



Geef een reactie

