h1

Secret Santa

3 oktober 2010

Ergens in juli kreeg ik het idee om iets te maken voor Janne. Na alle ellende die Lien en Peter de laatste maanden te verduren hebben gekregen, wou ik hen een klein ‘licht-in-de-duisternis’-cadeautje geven. Al snel kwam ik op het idee om een smockjurkje te maken. Probleem: ik heb Janne nog nooit IRL gezien en ik ken haar maten niet. Dus mailde ik naar de hulplijn. De hulplijn liet me weten dat Lien in de vakantie meer thuis was en dat Janne dus zelden bij haar alleen was. Ze adviseerde me Peter in te schakelen. Maar Peter had ook niet altijd de gelegenheid om stiekem Jannes maten op te meten. En toen viel mijn naaimachine in panne. Tegen dat ze hersteld was, was mijn vakantie voorbij en brak er een periode met gigantisch veel werk aan. Intussen las ik bij Lien dat ik met mijn idee om een jurkje te maken goed zat. En ik las ook dat Janne eigenlijk alleen maar rokjes en jurkjes wil dragen. En het lapje stof dat ik had gekozen zou ook wel in de smaak vallen. Want ik zag het mutsje van Sien en het kleedje van Lien. En ik zag Janne op haar verjaardagsfeestje met dit kleedje. En Lien kocht een auto. En een bed voor Janne. Allemaal in de juiste kleur. Net als de kleedjes die ik Janne en Sien hier zag dragen. En per slot van rekening is Lien gemeenteraadslid voor deze partij. Man, man, man, wat zat ik juist met mijn idee en mijn stofje. Ik kreeg het er helemaal warm van. En vervolgens ook een beetje koud, want ik las dat Janne jarig was en wat was het leuk geweest als het cadeautje rond die periode aangekomen was. Maar goed, het project is vandaag pas afgeraakt en wordt morgen opgestuurd. Ik ben zó benieuwd wat ze ervan zal vinden. O ja, nog even laten zien wat het geworden is:

Een jurkje voor Janne

Ik weet het, het is een zomerjurkje. Dat gepland werd in de zomer en eigenlijk in de zomer klaar had moeten zijn. We hopen dus dat Janne niet te snel groeit en er volgende zomer nog plezier aan zal beleven. En het is een soort jurkje waarbij de lengte niet zo belangrijk is, vind ik.

Zo, u begrijpt nu waarom dit bericht voorlopig achter een paswoord verborgen is. Lien krijgt het paswoord uiteraard (nog) niet. En ik hoop dat iedereen die dit leest haar/zijn mond houdt tegen Lien tot het pakje in haar bus is gevallen. Ik dank u.

Update: het pakje is vandaag al aangekomen, dus het paswoord is niet meer nodig.

16 reacties

  1. Prachtig! En inderdaad het soort jurkje waarbij de lengte niet belangrijk is. Amai die gaan blij zijn daar!


  2. Jij kan echt goed naaien! Mooi!


  3. Amai zeg, dat is echt wel heel lief van jou! Ik ben er heel zeker van dat ze daar (zowel mama als dochter) heel blij mee gaat zijn!

    En idd, ik zat ook op het verkeerde spoor wat secret santa betreft 😉


  4. Ge zijt toch wel een schatje hoor. En dat voor mensen die je nog nooit in het echte leven ontmoet hebt.
    God zal het u lonen 😀


  5. @ Pris: Ik ken Lien wel van het echte leven! Ze is een oud-collega van me en door haar ben ik beginnen te bloggen. Ik ben zelfs op haar trouwreceptie geweest en kreeg toen de prijs van het origineelste cadeau! Ik zal u bij gelegenheid wel eens uitleggen wat we toen gegeven hebben (te lang om hier neer te pennen en moet de kinderen van school gaan halen).


  6. Oh wat mooi! Ze gaat er superblij mee zijn!
    En zo lief van je


  7. Oh wat een mooi jurkje!

    (En ’t is dan wel niet DE secret santa, ik vind hem minstens even leuk :))


  8. Oh, zo’n leuk idee! En heel mooi jurkje.


  9. Schoon! De stof, de uitvoering, de kleur… Helemaal wat het moet zijn. Het voordeel van dit modelletje is trouwens dat, zelfs als het te kort is om als kleedje te dragen, dit gewoon als bloesje kan gedragen worden. Slimme keuze! Daar gaan ze super blij mee zijn.


  10. ’t Is toegekomen! En het is inderdaad perfect! Het juiste model, de juiste kleur! Janne groeit niet te rap, dus dat zal nog wel lukken volgend jaar! Super bedankt!
    Het paswoord zat erbij en zo kan ik deze post ook lezen. Best dat ik een paar dagen achter was! 🙂


  11. heel lief van jou hoor… wat een schattig mooie jurkje, wou dat ik zo zoiets kon maken (voor metekindje)


  12. @ Lien: Amai, de post heeft snel gewerkt. Gisteren om 15 uur gepost en vandaag al toegekomen. Ik hoop dat het niet afzakt, want dat had ik met dit modelletje aan de hand toen ik het voor mijn dochters maakte. Ik heb er echt van genoten om dit stiekem te plannen en te bekokstoven met Nike en Peter. Veel plezier ermee!


  13. Heel mooi!
    En met een legging of een broek eronder en een kort giletje of bolero’tje erover kan het in de herfst ook nog gedragen worden, vind ik…


  14. Mooi ! Zal ze nog lang geniet van hebben …


  15. Heel mooi kleedje en heel lief van jou omdat zomaar te doen!


  16. […] in de duisternis. Met daarin een prachtig zomerkleedje voor Janne. Licht in de Duisternis heeft het zelf gemaakt. Ik hou van zelfgemaakte dingen. Zeker als ze rood zijn met witte bolletjes. De zomer was wel al […]



Geef een reactie

