h1

Verwondering

6 oktober 2010

Weet u wat ik zo vreemd vind? Politici die pogingen ondernemen om een federale regering te vormen, praten niet meer over wat goed is voor ‘de Belgen’ en ‘België’, maar over wat goed is voor ‘Vlaanderen’ en ‘de Vlamingen’ of voor ‘Wallonië’ en ‘de Walen’.
Hebt u het gevoel dat Onkelinx of Milquet onderhandelen met uw welzijn/welvaart/wensen voor ogen? En zouden onze Waalse medeburgers het gevoel hebben dat Gennez en De Wever en Beke onderhandelen met hun welzijn/welvaart/wensen voor ogen? Ik zie twee groepen tégen elkaar onderhandelen, niet mét elkaar.

Weet u wat ik ook vreemd vind? Mensen horen zeggen dat de liberalen niet mee kunnen onderhandelen gezien hun verkiezingsresultaat. Er wordt dan bedoeld dat de liberalen zetels verloren hebben. Ik vind dat een vreemde redenering. 
Als je dus zoals de MR 5 kamerzetels verliest, maar er nog 18 hebt, mag je niet meepraten. Als je maar 1 zetel verliest en er nog 9 overhoudt (CHD), mag je wél meepraten, alhoewel je maar een heel klein deel van de Belgen (en veel minder mensen dan de MR) vertegenwoordigt. Open Vld mag niet meepraten, want heeft 5 zetels verloren. Sp.a mag wel meepraten. Beide partijen vertegenwoordigen nochtans evenveel mensen. Moraal van het verhaal: als je zetels verliest, heb je geen recht van spreken, hoeveel mensen je ook vertegenwoordigt? Ik begrijp dat niet. U wel?

4 reacties

  1. Ik ook niet. Echt niet.


  2. Nee, ik heb al vaker gemerkt dat ze in de politiek niet kunnen rekenen!


  3. De MR mag niet meepraten (van de franstaligen) omdat ze bereid zijn om in te stemmen met een staatshervorming…


  4. Ik heb de N-VA nochtans al veel horen zeggen dat een nieuwe staatshervorming ook goed is voor Wallonië hoor.

    Of die boodschap tot in Wallonië geraakt, dat is een ander paar mouwen, maar dat ligt misschien eerder aan de Franstalige opinievorming…



Geef een reactie

