h1

Sollicitatie

27 oktober 2010

Ik heb deze week al aangeboden om formateur te worden. En ik wil ook wel even copresentator van Lieven Van Gils worden. Maar op beide voorstellen heb ik geen reactie gekregen. (Hoe zou dat toch komen?) Dus ga ik vandaag nog een stapje verder. Ik wil met plezier de koning vervangen. Want leest u even mee in De Standaard van vandaag:

“Het zijn drukke tijden voor koning Albert. Nadat hij vorige week Johan Vande Lanotte had aangewezen als koninklijk bemiddelaar, is hij begonnen aan een reeks consultaties van de regeringstop. Gisteren mochten Guy Vanhengel en Laurette Onkelinx op de koffie. Vandaag volgen Steven Vanackere en Joëlle Milquet. Maandag had de koning premier Yves Leterme en vicepremier Didier Reynders al gehoord.”

Drukke tijden??? Vorige week een praatje met Johan. Maandag twee gesprekjes, dinsdag ook twee en vandaag nog eens twee. Al kan een gesprek met Joëlle Milquet naar verluidt lang duren, vind ik twee gesprekjes per dag toch niet echt veel. Bovendien wordt de koning omringd met raadgevers die hem influisteren wat hij moet vragen/zeggen/beslissen. De koning wordt niet tegengesproken door zijn gesprekspartners. Iedereen is beleefd tegen hem. Mensen komen op tijd op de afspraak en blijven niet plakken. Achteraf moet hij niet rushen naar de supermarkt, kinderen wegbrengen of eten op tafel toveren. En ik denk ook niet dat hij zelf de tafel afruimt en de vaatwasmachine vult (ik ook niet, maar dat doet nu even niet ter zake). Om maar te zeggen, drukke tijden? Ik wil gerust een dagje ruilen. Langer ook zelfs, maar dat durf ik onze vorst niet aandoen. De kans is reëel dat hij dat niet overleeft. En dat willen we natuurlijk niet.

5 reacties

  1. Toch vreemd dat op zo’n vriendelijk aanbod helemaal geen reactie komt.
    Maar ja op een nette en vriendelijke manier afwijzen is ook een hele kunst.
    Hoopgevende groet uit Amsterdam-ZuidOost.


  2. Ik stem voor jou…mocht het ooit zo ver komen 😉


  3. Ik steunde u al in u opzet om formateur te worden hoor. Met alle plezier.
    Een een dagje koning worden gun ik u ook wel! Het klinkt inderdaad wel als een rustig relaxed leventje! 🙂


  4. Dan kan je Lieven Van Gils eens op audiëntie bij u sommeren!
    ps. ik ken u natuurlijk niet en weet ook niet bij welke coiffeur u gaat, maar ik heb daar precies wel vertrouwen in. Dus mocht u dag in plaats van Albert zitten, wil u aub de huidige hofkapper buitenkieperen en de uwe introduceren! Weg met de cementkapsels van Fabiola en Mathilde!


  5. Ai, de verpakking van de boodschapper is dus ook al in de aanbieding.
    De vernieuwing lijkt in aantocht.
    Beleefde groet uit Amsterdam-ZuidOost



Geef een reactie

