h1

Een kwestie van oefenen – aanvulling

10 november 2010

Vandaag kreeg ik een mail dat de turnjuf volgende week maandag geen les zal kunnen geven? Zou ze zich dan toch geforceerd hebben?

Toen ik de kinderen probeerde uit te leggen wat de turnjuf kon, probeerden ze dat natuurlijk na te doen. De twee jongsten konden hun been ook verbazend ver naar achteren strekken. Ik kan me voorstellen dat je zulke dingen op volwassen leeftijd kan, als je van jongsaf ballet doet, traint en blijft trainen op lenigheid en er wat aanleg voor hebt. Ik weet niet of ze hyperlaxiteit heeft, zoals Elke suggereerde. Mijn man heeft dat (hij kan zijn duim omplooien tot aan zijn arm – moet u ook maar eens proberen) en hij kan zijn been helemaal niet naast zijn hoofd strekken.

4 reacties

  1. Oh ik kan ook mijn duim omplooien tot aan mijn arm. Leuk dat je me daaraan herinnert, nu ga ik dat weer eens een weekend lang aan jan en alleman demonstreren! 😉 Maar verder ben ik allesbehalve lenig…


  2. Ik kan dat ook: mijn duim omplooien naar mijn onderarm. En mijn elleboog lichtjes overstrekken ook. Maar voor de rest ben ik ook absoluut niet lenig. Die hyperlaxiteit is nogal lokaal 🙂


  3. Mijn duim omplooien kan ik niet, maar mijn been naast mijn hoofd leggen kon ik wel… En zoals je zegt, ’t is een kwestie van oefenen, en nooit opgeven, dan lukt het wel. Als je van nature uit niet lenigt bent, dan lukt dat dus na een paar jaar niet meer 😦


  4. Hé, ik kan mijn duim ook plooien tot tegen mijn onderarm. Maar ik vrees dat daar mijn lenigheid ook stopt 😉



Geef een reactie

