h1

Woord van het jaar 2010

17 november 2010

Ik ga voor ‘tentsletje’, denk ik. Of misschien ‘streelmeisje’. Dat zijn voor mij woorden waarbij je, als je het woord nog maar hoort, al ziet en voelt wat ermee bedoeld wordt. Niet zo voor al die politieke termen. Daar zie en voel ik niets bij.
En u, voor welk woord gaat u? 

  1. afspiegelingsregering
  2. artnapping
  3. ontdopen
  4. pedopriester
  5. preformateur
  6. snuffelronde
  7. streelmeisje
  8. tentsletje
  9. tsunamiverkiezing (o, wat ben ik tegen woorden die gebaseerd zijn op rampen – je kan een verkiezingsuitslag toch niet vergelijken met een tsunami…)
  10. verduidelijker

U kan hier stemmen, nog tot en met 10 december. Je vindt er nog andere nieuwe woorden, per categorie. Zoals ‘cougar’ (?), in de rubriek lifestyle. Ja, ga maar eens lezen wat dat betekent. Ik ben alleszins geen ‘cougar’. U wel?

5 reacties

  1. Ik ga voor streelmeisje! Gewoon omdat ik dat het sappigste woord vind…


  2. Ze zijn blijkbaar meestal politiek of erotisch geinspireerd
    geef mij dus maar
    snuffelronde
    dat gaat voor beide op


  3. Streelmeisje is wel grappig eigenlijk. Al vind ik knoflookcrisis wel een mooi woord, maar daar mag niet op gestemd worden.

    Wat ik mij bij cougar afvraag: wat bedoelen ze met ‘gevorderde leeftijd’ dan wel? Ik voel mij trouwens wel aangesproken want al mijn langdurige relaties waren met mannen jonger dan ikzelf. Ok, nooit meer dan een groot jaar, maar toch… Er staat ook niet bij hoeveel jonger ze moeten zijn, hé.


  4. Ik ga ook voor snuffelronde. Qua verbeeldingskracht kan dat woord best tellen.


  5. als het maar niet artnapping wordt, ik dacht eerst dat het wou zeggen: op een kunstzinnige manier een middagdutje doen hihi. Ik vind streelmeisje ook het leukst!



Geef een reactie

