h1

Kerstverlichting

14 december 2010

Terwijl ik in mijn pannetje havermoutpap roer, blader ik door ons gemeentelijk infoblad. En val bijna achterover van verbazing. “De Raad denkt aan de winter en keurt het dossier goed voor de aankoop/huurkoop van kerstverlichting (raming 70.000 euro) en…”
70.000 euro???!!! 70.000?! Dat moet een drukfout zijn. En toch twijfel ik. Want in onze gemeente staat op elke hoek van de straat een kerstboom met lampjes in. Op het gemeenteplein is het precies een kermis geworden, met lampjes in elke boom en struik. Daar wordt in mijn ogen hoe dan ook te veel geld tegenaan gegooid.
Even verder lees ik: “De subsidies 2010 voor de sportverenigingen worden nominatief verdeeld – totaal bedrag bedraagt 20.442 euro.”
Tja.

4 reacties

  1. En dan gaat er bij niemand in de Gemeenteraad een lichtje branden ????????
    Verbaasde groet uit Amsterdam-Zuidoost


  2. Aaargh. Echt? Kerstverlichting kost drie keer meer dan sportsubsidies? Domme, domme, domme mensen!


  3. Oh! Verschrikkelijk! Kwestie van prioriteiten zekers? Ik krijg groen haar van zulke toestanden.


  4. Dit is zeker van het goede te veel! De overheidsinstanties moeten hoognodig hun prioriteiten eens grondig herzien. Dit is pure verspilling en wij maar overal spaarlampen gebruiken en zuinig wezen op alles wat maar mogelijk is! Om moedeloos en kwaad van te worden!



Geef een reactie

