h1

Van verlanglijstjes tot tips

30 december 2010

Verlanglijstjes hebben, is handig, zolang mensen daar niet tegelijkertijd hun keuze gaan maken. Zo kreeg ik voor mijn verjaardag dit kookboek van manlief,

en kreeg ik het een week later bij een etentje nog eens van vrienden. Vriendin P. nam het weer mee om het te ruilen en vorige week bezorgde ze me deze cd,

die manlief net enkele dagen eerder als kerstcadeau voor mij had uitgezocht.

Uit het kookboek maakte ik enkele dagen geleden een receptje met penne (400 g), prei (1 stuk prei, groen en wit), gehakt (300-400 g varkensgehakt) en witte wijn (1 dl), bestrooid met Parmezaanse kaas (70 g). Lekker! En snel klaar voor alle drukbezette mama’s en papa’s die ’s avonds binnen een half uur een verse warme maaltijd op tafel willen krijgen met een jengelend kind aan hun been.

Penne met gehakt en prei

Ook de gnocchi met gorgonzola werden uitgetest. Ik ben dol op gnocchi en ze zelf maken blijkt niet moeilijk te zijn. Ik voegde stukjes peer toe aan de saus. Zelfs de helft van de kritische kroost vond het lekker.

En de cd van Bart Peeters? Kopen! Het refrein van ‘Rood in Parijs’ grijpt me telkens opnieuw naar de keel. Ik kan het niet laten horen (niet te vinden op Youtube), maar u kan er hier wel wat meer over lezen.

4 reacties

  1. OOooh, dat gehakt en prei gerecht maken wij hier vaak. Maar dan zonder wijn en met boursin. En meestal soms met rijst, ook lekker! 🙂


  2. Ik ben deze week ook aan mijn online verlanglijstje begonnen.
    Trouwens, nog erger dan dingen dubbel krijgen, is onbewust spullen op het verlanglijstje zetten die je (of eerder de kinderen) al hebt. En dus kreeg de jongste zoon nogmaals de DVD Kaatje en de dieren (en had mama pas in de gaten wat er aan de hand was toen de DVD in de speler zat en dus niet meer omruilbaar.) Ben uit pure schaamte een andere DVD gaan kopen en gaf de andere dvd verder aan een vriendin met kleine zoon 😉
    Post nog maar wat receptjes, ik weet nooit wat koken tegenwoordig.


  3. Zeg, dat ziet er afgrijselijk lekker uit, die penne. Kunt ge eens het hele recept online zetten?


  4. […] verzoek heb ik het recept van de penne met gehakt en prei neergeschreven. U vindt het hier. Zoals al gezegd, komt het recept uit ‘Kookschool. […]



Geef een reactie

