h1

Vrijdag vraagdag

31 december 2010

Op verzoek heb ik het recept van de penne met gehakt en prei neergeschreven. U vindt het hier. Zoals al gezegd, komt het recept uit ‘Kookschool. Pasta’. Uit hetzelfde kookboek heb ik deze week nog 2 overheerlijke gerechten klaargemaakt, gnocchi met gorgonzola en cannelloni met ricotta en spinazie. Ik vind de reeks van Kookschool fantastisch. Mooie foto’s, een duidelijke uitleg en normale ingrediënten. Ik heb de boeken toegevoegd aan mijn verlanglijstje. Kookboeken scoren overigens altijd goed bij mij.

Dat brengt me bij de vraag van vandaag. Welk kookboek vindt u een aanrader? (Voor het geval u nog aan kookboeken en eten kan denken in deze tijden van feesten en uitgebreide maaltijden her en der.)

8 reacties

  1. Ik zal in mijn komende blogs mijn keukenliteratuur beschrijven.
    Voor nu veel geluk en gezondheid voor 2011 voor jou en je dierbaren.
    Vrolijke nieuwjaarsgroet uit Amsterdam-ZuidOost


  2. Ik vind de kookboeken van de Colruyt heel handig. Eenvoudige, lekkere recepten en je moet niet het ganse land afrijden om 1 of ander exotisch ingredient te vinden, alles is te koop in de Colruyt.


  3. Ik vind het laatste nieuwe kookboek van Nigella Lawson, ‘Keuken’ fantastisch. Ook het laatste nieuwe van Jamie Oliver is de max. Jamie in 30 minuten.
    Ik heb ook de kookboeken van de Colruyt, maar sommige recepten zijn nogal verouderd. Maar wel super gebruiksvriendelijk die kookboeken!


  4. Ik vind de reeks “Lekker en licht” van F. Vermeiren wel goed. Heel eenvoudige, lekkere gerechten die bovendien niet veel calorieën bevatten 🙂


  5. Ik hou enorm van ‘slow cooking’ van Joanne Glynn. Een kookboek met voornamelijk ovenschotels en sudderdingen. Niet echt geschikt om ’s avonds snel iets ineen te flansen, maar ideaal om het huis lekker te laten ruiken en nadien nog iets in de diepvries te kunnen steken. Overigens is het meeste eigenlijk niet zo veel werk, maar het heeft wel tijd nodig op het vuur. Er staan klassiekers in (stoofvlees, uiensoep, coq au vin,…) en meer exotische dingen (chilli con carne, lam moghul (heerlijk!!)) en de ingrediënten zijn meestal niet moeilijk te vinden.
    Smakelijk!


  6. De boeken van Nigella Lawson en Jamie Oliver worden hier regelmatig bovengehaald. Maar dé bijbel blijft toch hét kookboek van de boerinnenbond.
    Gelukkig nieuwjaar nog!


  7. @ Julie: dat klinkt heerlijk. Precies het soort gerechten waar ik dol op ben.


  8. @lichtindeduisternis, toevoegen aan je verlangslijstje hé!



Geef een reactie

