h1

Uitslapen

4 januari 2011

Vandaag liep de wekker om 7 uur af (later mocht ook, maar het is nogal tijdrovend en lastig om het alarm op mijn wekker te veranderen, dus ik laat dat meestal maar zo) en ben ik meteen uit mijn bed gesprongen, iets wat al máánden geleden is.  Het plan was om op het gemak wakker te worden, in stilte, een mok thee te drinken, wat in huis te rommelen (de werkvrouw komt straks), zachtjes, want de kinderen slapen uitzonderlijk lang (i.e. met wat geluk tot 8 uur), want ze lagen gisteren uitzonderlijk laat in bed (i.e. 22.15 uur ofzo), en wat blogberichtjes te lezen. Zonder lenzen, want ik wil geen lawaai maken in de badkamer zodat de kroost nog wat langer slaapt. Gezellig.
Uitslapen, zó overroepen.

11 reacties

  1. Hey ja, ik vind dat ook leuk om vroeg op te staan, terwijl iedereen nog ligt te slapen. En dan op mijn gemakske lekker alle tijd om de krant te lezen, een koffieke te lezen, wat op de pc te prutsen. Genieten! Je zou er inderdaad je wekker voor zetten…


  2. * een koffieke te drinken, natuurlijk…


  3. Oeps hier de link die ontbrak op de wereldvan
    http://kaatleest.blogspot.com/


  4. uitgeslapen wakker worden, er is niets zaliger ! (en spijtig genoeg ook nogal zeldzaam …


  5. ugh zo vroeg….’t is niets voor mij


  6. Inderdaad zalig… maar enkel als ik dan ook min of meer uitgeslapen ben. Anders blijft mijn warm bed toch nog aantrekkelijker 🙂


  7. oh zalig, ik zet mijn wekker elke ochtend 20 min vroeger zodat ik op m’n gemak de krant kan lezen en mijn chocomelkske kan drinken voor de ochtendrush begint (als er nog geen kindje vroeger wakker is dan de wekker natuurlijk :-))


  8. Ik kan er niet van meespreken, bij mij telt elke minuut slaap die ik kan krijgen :-).


  9. Ik ken dat gevoel en ik vind het ook zalig.

    P.S.: Wat het wekker verzetten betreft, dat doe ik ook niet graag…


  10. @ Goofball: ook niets voor mij! Ik ben een echt avondmens. Zelfs een nachtraaf af en toe, als het rustig en stil is. En ik geraak nooit uit mijn bed. Maar af en toe vroeg opstaan, als het nog stil is in huis, heeft wel iets. Zeker met mijn ochtendhumeur heeft het voordelen om rustig alleen wakker te worden met een tas thee en iets om te lezen.


  11. Oh ja, dat zijn zo’n heerlijk (maar zeldzame) momenten: het begin van de dag, waar alles nog rustig is en de dag nog helemaal voor je ligt.



Geef een reactie

