h1

Vrijdag vraagdag

7 januari 2011

Oeps, de dag is bijna voorbij en ik heb nog geen vraag gesteld op vrijdag vraagdag. Hier komt-ie dan, zonder inleiding, want ik ben op een ander aan het lezen:

Wanneer of om welke reden schrap je iemand van je lijstje vrienden?

Om u toch wat op weg te helpen, enkele mogelijke antwoorden:

  • uw vriend(in) heeft uw lief onder u neus weggekaapt
  • uw vriend(in) heeft uw vertrouwen ernstig beschaamd
  • de vriendschap bestaat alleen uit geven van uw kant en nemen van de kant van uw vriend(in)/vrienden
  • de enige vakantie samen was meteen ook de laatste, want het was van de eerste tot de laatste dag een hel
  • u kunt zich echt niet vinden in de partnerkeuze van uw vriend(in)
  • u hebt elkaar niets meer te vertellen, jullie zijn uit elkaar gegroeid
  • scheiding van de vrienden en u kiest voor de ene en niet voor de andere
  • de kinderen van uw vrienden zijn onbeleefd, lawaaierig, bruut, wild,… en terroriseren uw kinderen
  • u bent tot het besef gekomen dat uw vriend(in) alleen maar over zichzelf praat en nooit naar uw verhaal luistert, tenzij u een onwaarschijnlijk verhaal opdist over een ontmoeting met één of andere popster
  • uw kind kwam wel erg gehavend terug van een verjaardagsfeestje bij het kind van uw vrienden
  • uw vrienden zijn jaloers op uw succes (of omgekeerd)
  • u hebt intussen zoveel vrienden dat u de bladzijden A uit uw adressenboekje hebt verwijderd
  • uw vrienden blijken Vlaams Blok-/CD&V-/Sp.a-/NVA-/OpenVLD-/…-aanhangers te zijn
5 reacties

  1. Na jarenlang klaarstaan voor andermans kinderen, ze telkens opvangen als zij op vakantie willen gaan/op weekend willen gaan/willen gaan skiën, als je dan eens vraagt om op 1 van je eigen kinderen te passen omdat je in de blok zit, en dan een dom antwoord krijgen waar je dan alleen maar kan uit afleiden dat ze het heel fijn vinden dat ze al jaren van je kunnen profiteren, maar absoluut niet van zin zijn om iets in de plaats te doen. Dàn is de maat voor mij vol…


  2. Mijn vertrouwen beschamen is schrapreden nummer één. Kan ik absoluut niet hebben!


  3. bij mij vliegen ze van het lijstje als ik meer energie moet geven dan dat ik er van krijg
    en dat kan idd zijn als vertrouwen wordt beschaamd ofzo…
    sommige mensen vragen zooo veel energie, voor zo’n kleine dingen 😉


  4. Goh, het duurt lang eer ik iemand ‘vriend’ noem, dus het duurt ook lang vooraleer ik die persoon niet meer als vriend zie. Ik vind namelijk dat vriendschap ook met ‘in goede en kwade dagen’ werkt. Wanneer ik echt héél lang het gevoel heb dat ik alleen maar geef en niks krijg, en als ik dat dan ook heb gezegd en er verandert niks, dan misschien zal ik subtiel de vriendschap tot kennisschap maken. 😉

    Het laatste puntje sowieso niet. Ik heb net graag vrienden met totaal andere meningen dan ikzelf, dat maakt het boeiend!


  5. oooh da’s een hele moeilijke want eentje waar ik momenteel mee worstel. Dat het zo ver gekomen is dat er nog maar 1 reden is waarom ik de ‘vriendschap’ in stand houdt, omdat ik zo stom geweest ben om hen een belangrijke functie in het leven van mijn zoontje te geven… anders was die band al lang doorgeknipt wegens veel van de door jou aangegeven redenen. Ik doe er sowieso ook lang over om vrienden echt los te knippen maar als uiteindelijk de vriendschap verwatert tot het louter nog zenden van kerst en nieuwjaarswensen dan is het echt wel gedaan 🙂



Geef een reactie

