h1

Vrijdag vraagdag

14 januari 2011

Gisteren aan de schoolpoort, een verborgencamerasituatie met J. en G.
G. parkeert haar auto en brengt haar kinderen naar school. Intussen komt J. voorbij, ziet de auto van haar collega en vriendin G. staan en besluit te wachten tot G. terugkomt. Dat duurt even en het regent. “Ik ga in die auto zitten,” mompelt J. en ze trekt het portier open en neemt plaats achter het stuur. Even later steekt G. de straat over en wil in haar auto stappen. Haar reactie was hilarisch!

Auto’s dus. Daar gaat de vraag van deze week over. Want vandaag gaat het autosalon van start. Welke auto zou u kopen als u niet naar uw budget moest kijken? En welke auto zou u kopen als u wel rekening houdt met wat u aan een auto wil uitgeven?

9 reacties

  1. Eigenlijk hecht ik weinig belang aan auto’s, voor mij dus geen statussymbool. Als het rijdt, het een beetje veilig is en ik er mijn kinderen in kwijt kan, ben ik al tevreden. Misschien vind ik het een te groot risico een dure wagen te kopen die vanaf dag 1 in de prak kan gereden worden, dan investeer ik mijn geld liever anders.
    Ik rijd nu met een VW Golf, maar als ik ooit zonder auto kom te vallen, zou ik misschien wel voor een Citroen Berlingo kiezen.


  2. Wij hebben net een nieuwe auto gekocht, nl. een Opel Zafira, omdat we daar een mooie deal konden voor doen.
    Een auto moet voor mij vooral rijden (logisch) en praktisch en ruim genoeg zijn, om met 4 personen en de nodige bagage op reis te kunnen gaan. En af en toe moet die ook alle afval naar het containerpark kunnen vervoeren.
    Als ik echt niet moet kijken naar budget en al de voorwaarden waaraan een auto normaal voor mij moet voldoen, dan kies ik voor een soort sportwagen alla Audi TT.


  3. als ik er echt financieel niet naar moet kijken (en ook niet naar het milieu :-)) een vw touareg.Heb daar ooit voor’t werk een paar maand mee gereden en zàlig! En mooi! Ik ga één van de komende weken autoshoppen dus je tweede vraag is hier zeer actueel. Ik ben zot van de dacia duster die prijs/kwaliteit super is blijkbaar maar als stadsauto niet echt goed scoort want meer dan 10 l verbruik heeft. Milieu en portemonnee zijn niet akkoord! Dus ga ik gaan voor de dacia logan mcv denk ik… vind hem niet zo mooi maar momenteel heb ik bagageruimte nodig (buggy etc..) en liefst voor niet te veel geld dus…. kzal een schoon kleurke kiezen hé 🙂


  4. Volvo XC60….fantastische auto en in België geproduceerd! 🙂


  5. Groot budget: de veiligste wagen die er bestaat, in break-versie.

    Klein budget: de oude, lelijke, maar oh zo degelijke, oude roestbak waarmee ik alle werkdagen naar ’t station tuf volstaat eigenlijk.
    Maar ben toch content dat we als eerste wagen een Opel Vectra break hebben. Gekocht in 2009, met véééél korting.


  6. Mijn man en ik zijn dit jaar 37 jaar getrouwd! Wij hebben nog nooit een nieuwe auto gehad en we hadden/hebben 3 kinderen en nu 4 (bijna 5) kleinkinderen. Maar ik wijk af van het onderwerp. In november – na het overlijden van mijn beide ouders vorig jaar – kwam ik er financieel iets comfortabeler bij te zitten. Let wel, mijn echtgenoot is 73, 14 jaar ouder dan ikzelf en wij trekken reeds 10 jaar een gezinspensioen. Ik beloofde hem een andere auto te kopen want onze oude Mercedes zou het niet lang meer rekken. De schouwing kwam er aan! Ik informeerde naar de prijs van een goede occasiewagen maar toen ik de bedragen hoorde vernam ik ook dat je daarvoor een nieuwe wagen kon kopen! Ik heb het hier over een 14.000€. Zo gezegd zo gedaan en het is een Citroën Berlingo XTR geworden. En daar hebben wij nog geen moment spijt van gehad – want die auto is goed van pas gekomen bij het uitruimen en verhuizen van mijn ouderlijke woning. Ja, we zijn maar met z’n tweetjes maar echtgenoot vervoert graag een en ander met zijn auto als hij de kinderen eens helpt bij een of ander karwei of naar het containerpark moet. Dus, voor ons de beste koop, niet de meest luxueuze of meest comfortabele wagen maar wel héél praktisch. Voor ons is een auto geen statussymbool, moet alleen kunnen rijden en een en ander kunnen transporteren…Voor mij is het in-en uitstappen een echte luxe geworden! 😉


  7. Ik ga voor een monovolume, geen gefoefel meer met drie kinderstoelen en gordels en vriendjes die niet meer meekunnen. Als ik op het budget moet letten dan wordt het een tweedehandse (geen idee welke precies), moet ik niet op budget letten dan ook een tweedehandse + een reisje.

    Maar momenteel hebben hebben nog een goede auto (van 12 jaar oud), dus het is niet onmiddellijk aan de orde…


  8. Als ik echt mag kiezen, dan wil ik graag een porsche. Of een oude citroën DS. Dit zijn de enige twee die mij kunnen bekoren qua vormgeving.

    Ik hecht nochtans weinig belang aan auto’s (ze moeten rijden, punt) maar als ik dan toch mag kiezen… Tja. ’t Zal wel voor nooit zijn.


  9. Mijn droomauto is een Volvo (als ik het geld zou hebben tenminste), maar dan niet als statussymbool, maar omdat dat zo’n veilige auto’s zijn.



Geef een reactie

