h1

McDonalds

16 januari 2011

Quick heeft al een vriendinnetje gekregen. Nee, ze was niet drachtig toen ze hier aankwam en ze heeft geen kleintjes gekregen. We zijn een vriendinnetje gaan kopen in de winkel.
We wisten al dat cavia’s graag in gezelschap leven en ik merkte dat  Quick, toen de school herbegonnen was en de kinderen naar school waren, altijd stil in een hoekje zat als ik voorbij de kooi kwam. Als de kinderen met haar rondlopen, piept ze dat het een lieve lust is, maar ik kan moeilijk overdag, als ik aan het werken ben, met een cavia op mijn schoot zitten. Dus beslisten we om vandaag een vriendinnetje voor Quick te kopen. Alleen de oudste dochter was thuis en we vatten het plan op om niets tegen de andere kinderen te zeggen over de nieuwe aanwinst.
Eerst kwam de jongste dochter thuis. Die merkte niets. Liep de kooi voorbij, zonder te zien dat er nu twee cavia’s in zaten. Dan kwam de jongste zoon thuis. “Hè, er zit nog een cavia in mijn kooi!” zei hij onmiddellijk. Idem dito bij de thuiskomst van onze oudste zoon.
De naam was voor dochterlief evident. McDonalds. Mac voor de vrienden.

4 reacties

  1. Goede oplossing.
    Nu hoor je zelf ook tijdens het werk het kletsen van Mac en Quick.
    Diervriendelijke groet.


  2. grappig! hopelijk kan je nog wat werken met zo 2 kletstantes op de achtergrond 🙂


  3. dierennamen zijn altijd fun… ik ken bv twee katten: mobi(star) en proxi(mus)


  4. Idd, heel goede beslissing, cavia’s zitten niet graag alleen. hopelijk heb je er eentje bijgekregen van het juiste geslacht.



Geef een reactie

