h1

Vrijdag vraagdag

29 januari 2011

Een dagje te laat, ik weet het. Het excuus: ik zat gisteren enorm te dubben over een professionele keuze. Ik kan mijn carrière een wending geven en moet kiezen uit 3 opties. Eigenlijk een luxeprobleem, als je het zo stelt, maar ik geraak er, zoals het een echte weegschaal betaamt, maar niet uit. Ik kan en wil de opties hier op mijn blog niet uit de doeken doen, dus als u meer wil weten, moet u maar mailen of bellen. Advies is trouwens altijd welkom.
En dat brengt me dan naadloos bij de vraag van de week: welke keuzes vond u in uw leven moeilijk?

9 reacties

  1. De moeilijkste keuzes gingen tot nu toe (gelukkig) ook over carrière-wendingen. Bvb. de keuze tussen een goeie job dichtbij huis en een droomjob (allez, soms) 100 km verder.
    Inderdaad een luxeprobleem, maar het zijn soms moeilijke keuzes. Ben ook een weegschaal trouwens. 🙂
    Mijn advies: de inhoud laten primeren op eventuele praktische & financiële overwegingen. Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan, zeker met een gezin.
    Succes met de keuze!


  2. Inderdaad, de professionele keuzes waren tot nu toe de moeilijkste. Ik moest ook ooit kiezen tussen een (voornamelijk buitenlandse) carriere en mijn gezin. Rara wat het geworden is en rara wat mijn mannelijke collega toen gekozen heeft. Maar ik heb er geen spijt van, zelle. Alle, af en toe zo een klein beetje, maar dan vooral voor dat buitenland


  3. haha ik ook een professionele keuze waar ik wegens te prematuur niets over de doeken wil doen….maar ‘k ben ook een weegschaal en ook hier het nodige getob! 🙂


  4. Iedereen heeft precies dezelfde moeilijke keuzes … Hier wordt ook getobd, en toch geen weegschaal. En voor de rest, ik heb eigenlijk nog geen moeilijke keuzes moeten maken in mijn leven …


  5. Het houden bij 1 kindje of toch voor 2 gaan, vond ik een lastige en heb ik toch erg hard over moeten nadenken. De luxe van 1 kind en daar al je aandacht etc aan kunnen geven maar weten dat je kind ooit alleen achterblijft. Of kiezen voor een tweede en weten dat je daardoor je 1e wat materiele dingen ontzegt en veel aandacht maar wel een kameraad geeft voor het leven. het werd het tweede weten we ondertussen. het feit dat Maren down heeft en Tiemen daardoor eigenlijk op veel vlakken toch een enig kind zal zijn heeft me al veel tranen gekost want dat was dus echt niet de bedoeling.


  6. […] bij, zo van niet te veel nadenken, grijp gewoon die kans (en zo weet u ook direct mijn antwoord op vrijdag-vraagdag-vraag van Lichtindeduisternis van deze […]


  7. Pro’s en contra’s tegen elkaar afwegen en voor een stukje ook je hart volgen! Succes met de keuze!


  8. Laat je verstand de pro’s en contra’s onderzoeken en dan kijk je waar je het beste gevoel bij hebt…

    Heb je het geluk dat verstand en hart het eens zijn, dan is de keuze vlug gemaakt.

    En wat is het ergste dat er kan gebeuren als je de foute keuze zou maken?


  9. Ervoor kiezen om “meewerkende echtgenote” te worden – oftewel bijna fulltime huisvrouw – of toch te blijven werken vond ik één van de moeilijkste. Ondertussen heb ik het mij nog niet beklaagd. 🙂
    De keuze van crèche/onthaalmoeder en later de school voor de kinderen vond ik ook heel moeilijk.
    Reisbestemmingen / hotels kiezen vind ik ook helemaal niet leuk, vooral omdat ik dat altijd móet doen en als er dan iets niet in orde is, is ’t mijn fout.



Geef een reactie

