h1

Derde keer, goeie keer

30 januari 2011

Vandaag in de kerk, naamopgave voor de kinderen die dit jaar hun Plechtige Communie en Vormsel doen. Zegt de priester – die ons helemaal niet ligt, maar dat terzijde – in zijn preek: “Ik denk dat velen onder jullie zich al afvragen: “Wat ga ik op die dag krijgen?” Fout! Helemaal fout! Dat is de verkeerde vraag. Verkeerd! Jullie denken dat misschien wel, maar het is de verkeerde vraag. Je moet de vraag omdraaien. En wat wordt het dan?”
Antwoord van een kind: “Wat gaan jullie mij geven?”
Na het lachsalvo dat hierop volgde, mocht een ander kind proberen: “Wat ga ik niet krijgen?”
Derde keer, goeie keer: “Wat ga ik jullie geven?”

3 reacties

  1. Als klein kind vertelde elk buurkind wat het heeft gekregen. Met daarop de vraag: en jij?
    Tja, als niet katholiek kreeg ik niets.
    Een verdere uitleg over het katholicisme heb ik nooit gekregen.
    Maar wel de wetenschap dat ik nooit iets zal krijgen.
    Maar nu begrijp ik dat ik zelf iets moet geven ……


  2. *proest*
    slimme kinderen 🙂


  3. Hilarisch! Gelukkig doen kinderen soms nog lekker spontaan 🙂



Geef een reactie

