h1

Waar de televisie al niet goed voor is

16 februari 2011

Toen ik zoonlief in bed stopte, vertelde hij me dat hij de kat net van een gewisse dood gered had. Ze (eigenlijk is het een kater, maar om één of andere reden spreek ik meestal over ‘ze’) was op de kast gesprongen en was aan wat afval beginnen te peuzelen. Toen zoonlief haar van de kast joeg, merkte hij dat ze half stikkend, met haar tong bijna tegen de grond, vreemde geluiden aan het maken was. Hij heeft haar opgepakt, zijn armen onder haar poten gestoken, haar rug tegen zijn buik geklemd en een geweldige duw op haar maag gegeven. Zonder veel effect. Bij de tweede poging vloog er een kippebotje uit haar keel. Wat een reddingsactie. “Dat had ik eens gezien op televisie,” verklaarde hij. Mijn zoon, een spoedarts in spe.
Manlief zei achteraf dat de kat hem nadien wat beteuterd aankeek en wegspurtte toen hij dichterbij kwam. Waarschijnlijk bang voor nog zo’n reddingsmanoeuvre.

4 reacties

  1. Amai, fantastisch van je zoon om zo koelbloedig te blijven.


  2. Wellicht een idee om hier ook een tv-serie van te maken?


  3. LOL, ik zie het zo voor mij. Ocharme!


  4. ‘Ze’ omdat een kat (algemeen) vrouwelijk is natuurlijk. 😉

    En wauw! Dat vind ik best knap van de zoon!



Geef een reactie

