h1

Vrijdag vraagdag

25 februari 2011

Vandaag een luchtig onderwerp.
Ik ben dol op lippenstift. Ik gebruik dat graag. Ik heb intussen een hele verzameling van staaltjes en zelf gekochte en gekregen exemplaren. Roos. Rood. Donker. Licht. Zacht. Fel. Glanzend. Mat. Afhankelijk van mijn gemoedsgesteltenis en kledij van de dag, kies ik een kleurtje. Soms heb ik meer zin in zachtroos en soms kies ik voor felrood. Of oranje. Of bijna paars. Ik heb een heel bleke huid, altijd, ook in de zomer en ook onder een laagje make-up (ah ja, want fond-de-teint moet je natuurlijke teint benaderen), en lippenstift geeft wat kleur aan mijn gezicht.
Welk make-upattribuut mag in uw badkamerkastje niet ontbreken? Mascara? Nagellak? Blush? Oogpotlood? Oogschaduw? Poeder? Iets anders?

18 reacties

  1. Ik heb nauwelijks make-upgewoonten. Zo af en toe krijg ik het in mijn sterre en maak ik me eens op. Maar gewoon door de week? Dagcrème en vaseline voor aan mijn lippen 🙂


  2. Mascara zeker niet en iets wat vaak onderschat wordt: blush!


  3. Het enige dat ik niet dagelijks gebruik is eigenlijk lippenstift. 🙂 Echt onmisbaar: fond de teint, wegens pigmentvlekken (zonnebankbezoek gone wrong). Verder vooral mascara en zoals Tess zegt: blush!


  4. Ik ben echt een leek op dat gebied, veel meer dan een dagcreme gebruik ik niet (of het moest zijn dat we naar een feestje moeten). Misschien moet ik eens een make-up cursusje zoeken om me de basics aan te leren zodat ik net dat tikkeltje beter voor de dag kom.


  5. Blush is absoluut onmisbaar. En in mijn geval ook nog eens eyeliner of oogpotlood. Als ik dat niet op heb (zo’n zeldzame keer) krijg ik van iedereen de vraag of ik mij wel goed voel, aangezien ik er maar ziekjes uitzie.


  6. Mascara en wat blush… zie ik er meteen een pak gezonder en uitgeslapener uit..


  7. Euh, niets!
    Of toch, nagellak op mijn tenen in de zomer. Verder zou ik niet weten waar te beginnen. Een keer per jaar of zo krijg ik het in mijn kop en dan koop ik mascara, die ik vervolgens één keer gebruik.
    Misschien moet ik met Ilse op cursus, want eigenlijk zou ik me wel willen kunnen opmaken.


  8. Enkel mascara en oogpotlood. Maar heel licht en subtiel. Ik heb heel lang niks gebruikt, ’t is maar sinds een jaar dat ik nu wel bijna dagelijks mijn ogen een beetje opmaak. Eens je het gewoon bent, voel je je naakt zonder, vind ik 🙂

    Lippenstift gebruik ik nooit trouwens. Blush ook niet, maar blijkbaar is dat wel een gemis als ik de reacties hier lees 🙂

    Zelfs een dag- of nachtcrème gebruik ik niet. Niet goed tegen de rimpels, zeker…?


  9. touche eclat van YSL om mijn wallen te camoufleren ! (twee kleine kinderen, soms onderbroken nachten, altijd te weinig tijd dus te korte nachten)


  10. Niks, zélfs niet voor een feest(je), zélfs niet toen we trouwden.

    Ik ben daar te lui voor denk ik. En met donkere volle wimpers heb ik alvast wel een voordeel natuurlijk. 😉


  11. nen dagcreme als ik 1 tijd heb en 2 het niet vergeet dus bijna nooit en voor de rest niks. maar ik ga mee naar de cursus want da’s absoluut een hiaat in mijn opvoeding 🙂 (ja moeder, écht! ;-))


  12. Parfum en deo, kan niet zonder! 😉 En iets om mijn velleke minder te doen blinken


  13. Ik gebruik alleen deo, parfum, dagcrème en oogcrème. Maar daar kan ik nooit zonder.


  14. Dagcrème, soms fond-de-teint, bijna altijd zonnepoeder (DE uitvinden vd eeuw!) van Gemey, oogpotlood, mascara. Nooit lippenstift (en als ik dan toch eens lipgloss opdoe dan is het er na 15min afgelikt :-))


  15. Oké! Ik zal het maar toegeven. Ik heb een lipbalsem-verslaving.Van dat zachte smeuïge spul voor je lippen, dat je mond instant zacht maakt en dat nog lekker ruikt ook. Ik heb er altijd en overal wel liggen en in mijn tas zitten er ook altijd een paar exemplaren. Stel je voor dat ik zonder zou zitten!


  16. Lippenstift gebruik ik bijna nooit. Mascara zo goed als dagelijks.


  17. oogpotlood. mascara. fond de teint. dat zonnepoeder van pris intrigeert me wel.


  18. lippenstift vind ik héél leuk, maar gaat er altijd zo snel af.
    ik zou zeggen, mascara en blush



Geef een reactie

