h1

Mijn zoon

4 maart 2011

Negen jaar geleden lag ik in het ziekenhuis op de kraamafdeling. Pas bevallen van zoonlief. De rustigste, liefste, gemakkelijkste baby die je je kan indenken. Toen hij 6 weken was, kreeg hij een nierinfectie. Ik merkte dat hij niet in orde was omdat hij na de voedingen en tussendoor af en toe wat geluid maakte, een soort piepje, meer niet. Terwijl ik absolute stilte van hem gewend was. Af en toe ging ik boven de box kijken als hij lag te slapen. En, geloof het of niet, ik was bang dat hij wat te tam zou zijn. Dat had ik beter niet gedacht, want sinds hij 1,5 jaar is, laat hij een temperament zien dat ik nog nooit bij een ander kind gezien heb. Hij is een ongelofelijke doorzetter, maar zoals bij iedereen is zijn sterke kant ook zijn zwakke kant en kan hij dus ontzettend koppig en dwars zijn. Hij is heel zorgzaam, gevoelig, attent, behulpzaam, slim, levendig, opmerkzaam. Hij was klein bij de geboorte en een pluimgewichtje. Ik vond het heerlijk om hem in mijn armen te houden en gewoon naar hem te kijken. Mijn lieve kleine baby. Ik geniet nog altijd als hij bij me op schoot kruipt of me een dikke knuffel komt geven, nog steeds even tenger en mager en zo lief.

8 reacties

  1. Dat verdient een feestje!


  2. Tijdens een extra oudeavond kwamen ouders naar de school. De liefde en tederheid voor hun kinderen is telkens weer een fijne ervaring.
    De voortdurende verwaarlozing van ouders die nooit op de school verschijnen voor hun kinderen.
    Voor mooie resultaten of incidenten, sommige ouders vergeten hun eigen kinderen …..
    Gelukkig is dat maar weinig
    Vriendelijke groet


  3. Proficiat aan je zoontje!


  4. mooie woorden 🙂
    door jouw postje geloof ik dat ik sommige gevoelens gewoon kan vasthouden 🙂
    proficiat aan de zoon!


  5. mooi!
    Proficiat aan jullie allen!


  6. Een heel gelukkige verjaardag voor je zoon! En geniet maar met volle teugen van je knuffelzoon (mijn zonen doen dat al lang niet meer, en eigenlijk vind ik dat toch wel een beetje jammer).


  7. ik ben blij te lezen dat dat gevoel dat ik nu heb dus niet overgaat :-). En een hele gelukkige verjaardag voor de zoon!


  8. Nog een late proficiat aan de jarige!



Geef een reactie

