h1

Gelezen in de krant

10 maart 2011

Cilou Annys, miss België 2010, is op dieet omdat ze maat 34 wil hebben. Dat moet blijkbaar om in de VS model te kunnen worden. Ze weegt nu 55 kg en is 1,78 m groot. Dat wil zeggen dat haar BMI (kg/m²) 17  is. Zeventien. Ondergewicht noemen ze dat.
Waar is dat meisje mee bezig? En reageert niemand in haar omgeving op zo’n plan? In het artikel staat dat ze gesteund wordt door een bodycoach. “Ik doe oefeningen om mijn borsten, billen en buik strakker te maken. Maar maximaal twee uur per week, want ik mag niet teveel spieren kweken. Spieren wegen immers meer dan vet en ik moet net een smallere taille krijgen.”
Hoeveel zouden hersenen wegen?

5 reacties

  1. Ik vond het nieuws idd ook schandalig!! Zelf had ik vroeger ook een BMI van 17 (niet express, het was gewoon zo) maar ik zou er niet aan denken om toen nog méér te gaan vermageren!


  2. Alsof haar buik en billen nog strakker kunnen worden? Brrrr, nee!


  3. LOL 🙂


  4. 🙂 Touché: “Hoeveel zouden hersenen wegen?”


  5. Mogen fotomodellen wel hersenen hebben? Stel u voor dat ze die zouden beginnen gebruiken! Allemaal zware hoofden op de catwalk!



Plaats een reactie