h1

Voorstel

30 maart 2011

Onverwacht een uurtje zonder kinderen. Wat doet een mens dan? Snel een blogberichtje schrijven. Over de verandering van het uur. En over nog iets waarover ik me vanochtend aan het opwinden was, maar dat me nu niet te binnen schiet. Zo belangrijk was dat dus blijkbaar niet.
Het zomeruur. Ik heb niets tegen het zomeruur, maar wel tegen de tweejaarlijkse verandering van het uur. En met mij heel wat mensen, denk ik. Dus stel ik voor dat we daar met zijn allen gewoon geen rekening meer mee houden. We draaien de klok in oktober niet terug, maar laten ze staan en leven voort op het zomeruur. Of als één of andere wetenschapper kan aantonen dat het winteruur beter is voor onze biologische klok, ben ik bereid om nog één keer over te schakelen, maar dan is het gedaan. Geen veranderingen meer. Als niemand de klok verdraait, moet dat toch lukken?

5 reacties

  1. Groot gelijk! Ik kan er ook altijd maar moeilijk aan wennen. Wel leuk dat ’t nu ’s avonds langer licht is!


  2. Geef mij ook maar het zomeruur, het hele jaar door! Wat kan mij dat schelen in de winter, donker is donker, op dat uurtje meer of minder ’s morgens en ’s avonds gaat het nu ook weer niet komen. Maar die omschakeling! Aaargh!


  3. Misschien moeten we gewoon een FB groep oprichten??? Ik doe mee! (maar ik ben wel grotere fan van het winteruur, ik ben namelijk niet zo’n ochtendmens…)


  4. Ik geloof dat ik er dit jaar simpel in mee ben gegaan.
    Vriendelijke groet


  5. Ik ben voor!



Geef een reactie

