h1

Verduidelijking

5 juli 2011

Misschien is een beetje verduidelijking bij mijn vorige berichtje wel aangewezen.

Ik heb in de loop der jaren op heel wat verschillende plaatsen gestudeerd en gewerkt en gewoond en het valt me nooit moeilijk om me in een groep in te passen. Ik leg contacten, maak vrienden en voel me goed tussen medestudenten, collega’s, kennissen, vrienden. Ik ben gelukkig met de keuzes die ik gemaakt heb en ben blij met de dingen die ik al heb kunnen doen. Maar toch overvalt me soms het gevoel dat ik er niet bij hoor, dat ik te sterk van de anderen verschil, dat ik uit de toon val, dat ik heel anders ben, dat ik keuzes maak die niemand maakt, laat staan begrijpt, dat niemand precies begrijpt hoe ik denk en voel en dat ik nergens vind wat ik op dat moment nodig heb of verlang.  En dat geeft af en toe een eenzaam gevoel, hoe gelukkig ik verder ook ben.

3 reacties

  1. Zoals iemand bij je vorig berichtje aangaf: je bent gewoon geen kuddebeest, nog ietsje unieker dan de meesten onder ons. En afgezien van dat eenzame gevoel dat je omschrijft, en waar ik trouwens kan inkomen, lijkt me dat eigenlijk wel heel positief.


  2. @ missfolies: dat is het rare, ik wil geen kuddebeest zijn, maar af en toe zou ik toch heel graag tot de kudde behoren. Lijkt me soms veel gemakkelijker.


  3. Een kuddedier zijn, dat eeuwige gedenk eens kunnen uitschakelen en wat onwetender door het leven stappen, het zijn van die dingen die van tijd tot tijd erg aanlokkelijk lijken.



Geef een reactie

