h1

Een stukje politiek

7 juli 2011

De N-VA wil niet onderhandelen over de nota van Di Rupo. Geen probleem, denk ik dan. Dat geeft de andere partijen, die samen een ruime meerderheid hebben, de kans om een regeerakkoord te sluiten zonder de N-VA, de partij die ze toch als een lastige klant aan de onderhandelingstafel beschouwen.
En toch ben ik er nu al zeker van dat ze dat niet zullen doen. Onderhandelen, bedoel ik. En dat vind ik jammer en onbegrijpelijk. Als de overgrote meerderheid van het land (vertegenwoordigd door alle politieke partijen die ‘ja’ of ‘ja, maar’ zeggen) wil onderhandelen, waarom zou die meerderheid dat dan niet doen, zelfs al zegt een minderheid (in casu de N-VA en het Vlaams Belang) nee? Dat is toch democratie, of niet soms? Of die onderhandelingen dan tot een regeerakkoord zullen leiden is nog maar de vraag, maar dat is een andere kwestie.
Dus, politici, ga gewoon rond die onderhandelingstafel zitten en doe waarvoor je betaald wordt: onderhandelen en een regering vormen. Of zijn jullie bang dat het water ook zonder de N-VA te diep zou zijn?
Wordt zeker vervolgd…

One comment

  1. Natuurlijk moet er onderhandeld worden, door steeds maar dingen af te wijzen en zich als een koppig stel… euh… dingen (ik kan veel woorden vinden, maar ik ga mij inhouden) te gedragen, geraakt geen mens verder. Ik zou zo eens moeten werken, we zouden ver geraken.

    Nu: er zijn blijkbaar genoeg mensen die het neen-gedrag toejuichen. Ik denk eerder dat het altijd gemakkelijk is een ander af te schieten. Zelf met iets afkomen daarentegen, dat wordt maar mooi uit de weg gegaan.

    Constructief gedrag is heden ten dage ver te zoeken…



Geef een reactie

