h1

Waarom wij voortaan op onze hoede zijn voor Duitse vrachtwagenchauffeurs

15 juli 2011

Wat een dag… Voor de annalen moet ik toch even een verslag van gisteren neerpennen.
Gisteren mocht ik dochterlief afhalen op haar kampplaats. Een rit van anderhalf uur door de regen. Terwijl de verloren voorwerpen getoond werden, kreeg ik telefoon van manlief. Mijn schoonouders, die met twee van onze kinderen op weg naar huis waren, waren op de autostrade aangereden door een vrachtwagenchauffeur. In de regen. Gelukkig alleen blikschade, niemand was gewond. Omdat ze manlief niet onmiddellijk hadden kunnen bereiken (hij zat in een vergadering) en mijn gsm-nummer niet bij de hand hadden, hadden ze hun andere zoon gebeld om de kinderen te komen ophalen. Die had hen nog maar net opgepikt, toen hij óók werd aangereden door een vrachtwagenchauffeur, die overigens gedronken had, niet op de pechstrook wou gaan staan en wou doorrijden. Mijn schoonouders zaten intussen in de takelwagen en reden voorbij de plaats waar mijn schoonbroer en schoonzus aan de kant stonden en heldhaftige pogingen deden om de chauffeur tegen te houden… In de regen. Kinderen ook mee in de takelwagen. Enfin, na veel gedoe, veel telefoontjes, veel stress en veel schrik is iedereen uiteindelijk veilig en wel thuis geraakt. In de regen. Waar manlief en ik de kinderen zijn gaan ophalen. In de regen. En om de titel te verklaren: het waren toevallig Duitse vrachtwagenchauffeurs. En ik ben blij dat vandaag de zon schijnt.

6 reacties

  1. Amai, dat kan ook niet leuk geweest zijn! Gelukkig is iedereen er gezond uitgekomen…


  2. Brrr, wat een verhaal. Gelukkig is alles al bij al nog goed afgelopen.


  3. Pfff, amai! En oef!


  4. Klinkt dat jullie een goede beschermengel hebben (lees: veel geluk gehad hebben, gelukkig).

    Vrachtwagens, ik heb het er ook niet zo op begrepen. Je mag niet iedereen over dezelfde kam scheren, maar er zitten spijtig genoeg toch wel wat cowboys tussen en het probleem is dat ze zo groot en ‘sterk’ zijn, en dat een ongeluk(je) al snel slecht afloopt.

    Gelukkig – alweer – was het bij jullie 2x (!) enkel blikschade.

    Brrr, mag er niet aan denken zo’n telefoon te krijgen.

    (en dan vraag ik me nog af: Duitse vrachtwagenchauffeurs, of eerder Oost-Europese met een Duitse nummerplaat, of is dat teveel ‘hokjes-denken’?)


  5. Oef, gelukkig alleen maar blikschade!


  6. @ Filip: de man van de wegenwacht had gezegd dat buitenlandse vrachtwagenchauffeurs de gevaarlijkste zijn, of zoiets. De tweede chauffeur wou ook doorrijden omdat “hij geen tijd had voor zoiets”. Ik denk dat die mensen onder geweldige (tijds)druk staan. Als je er verder over nadenkt, waarschijnlijk ook omdat wij, de consumenten, alles snel geleverd willen zien en de concurrentie voor vervoersbedrijven vermoedelijk moordend is. Niet dat dat een excuus mag worden om gevaarlijk te rijden natuurlijk. Het eerste ongeval en de eerste chauffeur waren overigens van een heel ander kaliber dan het/de tweede. Die man kon niet tijdig stoppen toen mijn schoonvader remde voor een chauffeur voor hem die remde en was heel bekommerd om de kinderen.



Geef een reactie

